Alla inlägg under juli 2010

Av Annica - 21 juli 2010 23:38


Idag har jag tränat lite agility med Ginni-binni-bus och det är verkligen en fröjd att träna med henne   .


Hon är absolut ingen super-enkel hund att träna och ha men då man hittar "rätta knappen" så förstår hon så otroligt fort och man glömmer lätt att hon fortfarande är så himla ung.

Det är så otroligt roligt att träna med Gin, hennes attityd och inställning är precis som jag vill ha och det spelar ingen roll vad vi tränar, hon gör alltid sitt allra allra bästa   .

Jag är så oerhört nöjd med henne och hon överträffar alla mina förväntningar både som familjehund och arbetshund. Jag har verkligen  haft en enorm tur att få en sådan ( i mina ögon ) kanon-hund och som dessutom passar mig som handen i handsken, hon är verkligen min lilla underbara prinsessa      .


Vi filmade lite i dag då vi tränade lite handling och så här såg det bl.a ut :




http://www.youtube.com/watch?v=otfHDnjDJy8


http://www.youtube.com/watch?v=hRepifIEM7Y


http://www.youtube.com/watch?v=3skN0jXtTO0


http://www.youtube.com/watch?v=sICg9mUtycY





Ess och jag tävlar på fredag och lördag i Fagersta . I morgon skulle vi egentligen tävlat oxå  men vi struntar i det och går på KENT-konsert i stället   .


Ps: Hemsidan är uppdaterad med nya bilder Ds.


Hälsn Annica   

Av Annica - 18 juli 2010 23:45


Här är några bilder från våran träning på Mallegården i fredags   .


                    


Hälsn Annica

Av Annica - 16 juli 2010 23:28


Då var man hemma igen för denna gången   .


Kurserna i Sölvesborg och Kristianstad har gått jätte bra. Trots att det varit otroligt varmt så har både förare och hundar orkat mer än man kunnat ana   .

I sölvesborg hade alla gulliga deltagare fixat en jätte fin och enormt god pärontårta som avslutningsgåva, så här fin var den :


 


Idag var vi hos Toni och tränade och vi fick bl.a träna på transport utav figurant för första gången   . Vi tränade även lite hoppteknik inför modprovet och även lite bevakning utav figuranten. 


Här är en trött men stolt tjej efter träning:


 


Den här helgen jobbar jag tre nätter men tänkte ändå försöka hinna med att lägga något spår, köra ett agilitypass samt lite lydnad.  


Hemsidan kommer att uppdateras denna helg med bl.a höstens kurser !


Hälsn Annica    


Av Annica - 10 juli 2010 17:31


Den här helgen så är jag i Bjuv och tävlar och på måndag och tisdag har jag kurs i Sölvesborg och på onsdag och torsdag är jag i Kristianstad och har kurs   .



I dag har det varit otroligt varmt men Ess har fixat värmen bra   .

Han har i veckan fått några lätta träningspass som han har klarat bra utan att få besvär i muskeln igen. Dagens två lopp var ett litet test för att se om den håller ordentligt även på tävling   .

Jag har varit jätte noga i båda loppen med att förbereda honom ordentligt för alla svängar och låtit honom jobba färdigt ordentligt med varje del han gjort.

Han har kännts väldigt fräsch och gjort två fina felfria lopp. Vi kom 6:a i agilityklassen och 4:a i hoppklassen av ca 75 ekipage i varje klass. Båda placeringarna har även räckt till två SM-pinnar   .


Nu håller jag tummarna för att han är mjuk o fin i musklerna även i morgon.



Förra veckan var vi o badade med hundarna och Gin simmade för första gången så jag var bara tvungen att ta lite kort   .


          


Gin

  


Här är min lillebrors underbara ungar Joar och Tuva

  


Tuva och Gin

  


Jag kommer så fort jag hinner lägga upp flera bilder på min hemsida.


Hälsn Annica   

Av Annica - 6 juli 2010 22:53


Det verkar som att min otur håller i sig. I helgen var det äntligen dax för landslagsuttagning men vi kunde tyvär inte vara med   .


Ess har haft en muskel som har krånglat lite då och då. Den  brukar gå att åtgärda och behandla relativt enkelt men inte denna gången tyvär.

Jag märkte redan efter sista loppet på SM att han inte var helt ok och förstod att det var samma besvär som han tidigare haft. Jag har låtit honom ta det lugnt och behandlat så mycket jag kunnat men utan att det naturligtvis får klassas som doping. Men denna gången var visst muskeln envisare än vanligt och då Ess inte kändes helt hundra i fredags så var jag tvungen att ta det oerhört tråkiga beslutet att låta honom avstå tävlandet så därför kunde vi tyvär inte ställa upp.


I dag fick han ett litet lätt träningspass och nu känns han som tur är bättre   . 


Jag tränade även Gin lite på kontaktfälten idag och filmade samtidigt. Hon börjar få ordning på sin balans och koordination och fixar nu kontaktfälten riktigt bra. Nu tror jag att jag ska jag börja öka farten lite och jobba med ännu mer förväntansträning.


Här kan ni se hur det ser ut :


http://www.youtube.com/watch?v=mQz6SodNWv4


Hälsn Annica


Ovido - Quiz & Flashcards