Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

Våren är nära :)

Av Annica - 30 mars 2011 22:51


Äntligen så verkar det som att våren är på gång, snön ligger visserligen fortfarande kvar men den försvinner mer o mer för varje dag   .


Den här veckan har jag satt igång med agilityträningen här hemma och hundarna blev så otroligt lyckliga, de har verkligen längtat (och jag med   ).


Jag har även lagt årets första spår som fick gå både på barmark och snö.

Gin spårade riktigt fint, trots att det var ett bra tag sedan så spårade hon i lugnt o fint tempo och i kärnan precis som ett IPO- spår ska gå   .


Nästa vecka sätter även skyddsträningen på Mallegården igång igen och det ska bli himla kul !


Förra veckan var det dags att ta in den riktiga skyddsarmen i våran "nya" bevakningsträning.

Som jag tidigare skrivit så har jag helt och hållet börjat om med skallbevakningen. Jag har varit tvungen att dela upp momentet i väldigt små delar och tränat in varje del i taget innan jag succesivt kunnat satt ihop dessa delar med varandra.

Hon "går igång" ganska ordentligt då den riktiga armen finns i närheten och har då väldigt svårt att fokusera eller koncentrera sig.

Eftersom hon blir så "het" av armen så  har jag velat vänta med att ta in den i träningen tills hon blivit helt säker på vad hon ska göra och samtidigt har jag vid sidan av bevaknings-träningen tränat mycket "avdrammatisering" utav armen .


Första passet med armen var hon väldigt "het" och glömde bort flera utav delarna i momentet men det positiva var ändå att det gick att hjälpa henne utan att hon blev frustrerad, osäker eller irriterad vilket hon tidigare blivit.  

Jag fick gå tillbaka ganska många steg i inlärningen men redan andra passet var hon mycket lugnare och hon förstod ganska fort att hon kunde ta det lugnt och "bara" göra det som vi tränat på .

Det kanske trots allt finns ett litet hopp för att hon tillslut ska fixa detta, hoppas hoppas 


På fredag åker jag till Nybro där jag ska hålla kurs hela helgen och nästa vecka har jag tänkt att sätta igång med privatträningarna i agility igen   .


Då vi var i Rättvik för två helger sedan tog vi bl.a dessa, förhoppningsvis, sista vinterbilder :


                 

Hälsn Annica 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 18 oktober 2012 23:22

Nu har jag fått en ny hemsida och oxå en ny blogg. Båda finns på min gamla hemsidesadress www.allerhundar.com Jag kommer inte att använda den här bloggen något mera men besök gärna min nya där jag även ska försöka skriva lite oftare :)) Hälsn ...

Av Annica - 31 juli 2012 22:07


I helgen så var jag i Gagnef och tävlade med Gin. Första dagen var hon ganska het och i agilityklassen så diskade jag henne då hon formligen flög av A-hindret och jag ville då att hon skulle ta om kontaktfältet   . I hoppklassen...

Av Annica - 26 juli 2012 19:11

......... Och lite annat :) De tre sista dagarna på Slottshoppet slutade inte lika bra resultatmässigt som de första dagarna. Fem diskningar och ett felfritt lopp med SM- pinne blev det. Trots de diskade loppen så var jag ändå nästan mer nöjd med ...

Av Annica - 10 juli 2012 23:19

  I år arrangeras tävlingen "Slottshoppet" för första gången på vackra Wiks slott strax utanför Uppsala och det är deltagare från både Norge, Finland , Danmark och Sverige.   Tävlingen håller på från lördag till lördag med vilodag på onsdagen (...

Av Annica - 13 juni 2012 22:37

  Nu äntligen börjar det dra ihop sig för årets höjdpunkt, SM i Borlänge   .   1995 var mitt första SM som jag deltog på och sedan dess så har jag deltagit på alla och om jag inte räknat fel så blir årets SM mitt 18:e och Gin är min 6:e hund so...

Presentation


Här får ni läsa lite om vad Ian, Ess och Gin har för sig.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Annica

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Presentation


Skapa flashcards