Alla inlägg under september 2011

Av Annica - 15 september 2011 23:53


Som jag skrivit tidigare så hade jag planerat att tävla BSL med Gin nu i höst men pga hennes ganska långa konvalecense efter ormbettet så känner jag att jag får skjuta upp de planerna till våren.


Vi har förlorat aldeles för mycket och värdefull träningstid för att jag ska kunna få henne så färdig som jag vill ha henne till provet så det är bättre att försöka igen till våren istället.


Jag har även fått ställa in några agility-tävlingar pga av detta men jag har planerat in en endagars tävling i Kungälv och två dagars tävlingar i Finland i stället i höst :).


På måndag ska jag äntligen ta det sista blodprovet och om dessa svar oxå ser bra ut så får jag börja sätta igång henne lite försiktigt och det ska i så fall bli himla skönt.

Gin har, trots allt, klarat av denna lååånga tid i stillhet mycket bättre än vad jag kunnat tro men nu märker jag ibland att hon börjar få nog. Rätt som det är då man minst anar det så kan hon bara spåra ur och få riktiga "tokfnatt". Det är väldigt svårt att hålla sig för skratt i dessa lägen för hon ser så otroligt rolig ut men det gäller bara att snabbt försöka få henne på andra tankar så hon blir lugn igen ( vilket ibland är lättare sagt än gjort ) 



I helgen har jag kurs i Växjö och nästa vecka har jag kurs i Ronneby på torsdagen o fredagen och hela nästa helg är jag i Ystad och kursar   .


Hemsidan är nu oxå uppdaterad   .


Hälsn Annica

Av Annica - 3 september 2011 19:28


....... har jag och Gin haft i nu snart två veckor pga att hon blivit biten på sin lilla nos utav en dum huggorm  

Det hände då hon var ensam ute på tomten och som tur var så såg jag väldigt snart vad som hade hänt och kunde riktigt fort ta henne till sjukhus.

Hon svullnade upp rejält i ansiktet och blev väldigt dålig men  det tog bara några timmar efter att hon fått dropp så såg man att hon började bli lite piggare.


I tio dagar har hon sedan varit tvungen att vara i strikt stillhet vilket hon har klarat riktigt bra. Ess har varit den som har haft svårast med att hon varit tvungen att vara lugn, han har haft väldigt svårt att förstå att han inte får leka o busa med henne som han brukar  . 


I torsdags tog vi prover på lever, njurar och hjärtmuskeln och alla provsvar var positiva så nu får hon äntligen följa med på promenader igen, dock i koppel men det känns ändå väldigt positivt   .

Om tre veckor tar vi nya prover och om de oxå är positiva så får hon börja vara lite lös igen och vi kan sätta igång träningen så smått.


Dagen före orm bettet var lite positivare.

 Då var vi på SSBK och tävlade agility och i agilityklassen gjorde Gin ett felfritt lopp och kom på en andra plats.

Hon fick både Cert och en SM-pinne i det loppet  .


Ta hand om er och era hundar

Hälsn Annica





Presentation


Här får ni läsa lite om vad Ian, Ess och Gin har för sig.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Annica

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Presentation


Skapa flashcards