Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

Kungälv

Av Annica - 24 oktober 2011 18:13


Igår var det äntligen dax för tävling igen och efter den ganska långa och ofrivilliga vila som vi haft så skulle det bli intressant att se hur Gin nu skulle bete sig i tävlingssituationen.

Jag hade förberett mig på att hon skulle vara laddad och att hon var rejält laddad var en underdrift, hon var så övertänd i första loppet så hennes huvud och kropp hade totalt glömt att samarbeta  


I första loppet som var en agilityklass var hon som sagt ganska het så att lämna henne någon längre bit i starten var inte att tänka på. Hon lyssnade annars riktigt fint men att tempoväxla för att kunna svänga ordentligt gick inte så bra för hennes ben levde helt sitt eget liv  . Tyvär så tog hon oxå ett fel hinder men det får jag helt ta på mig då jag var totalt felplacerad på ett ställe.

Till hopploppet hade hon dock sprungit av sig lite och jobbade på riktigt fint, hon var fortfarande het men kunde kontrollera sig bättre och gjorde efter förutsättningarna en riktigt fin prestation. Även i detta lopp blev vi dock diskade efter ett missförstånd i handlingen.


Denna tävling ville jag ha för att jag behövde se lite var hon ligger inför Rättviks-tävlingen om två veckor och jag fick en rätt bra koll tror jag .   



Jag har nu äntligen kompletterat min agilitybana lite med några nya agilityhinder. Dels har jag köpt åtta nya hopphinder, en mur, en viadukt och en genomskinnlig 4-meters tunnel som ska komma väl till användning 



Förra veckan var jag till ortopeden med Ess och efter en ordentlig kontroll och röntgen så kunde han konstatera att det är i bäckenet som Ess har en skada. Däremot kunde han inte se om det är i kotan eller i disken som problemet sitter så nu har vi fått remiss till att göra en magnetröntgen och sedan får vi förhoppningsvis svar på om det går att operera eller inte   .



Sköt  om er hälsn Annica

  

 
 
Lotta & Gilda

Lotta & Gilda

24 oktober 2011 19:23

Het hund, det känns bekant ibland på något vis...;)
Blir så tävlingssugen när jag läser hur alla tävlar och har skoj :). Själva blir vi bara bortlottade hela tiden.
Håller tummarna att det går att fixa till Ess!
Ha det gott, och lycka till i Rättvik :)
Kram på er!

http://minflock.com

 
Anna-Karin

Anna-Karin

26 oktober 2011 12:39

Hej!
Vad kul att du fixat nya hinder. Blir så sugen på att komma och träna hos dig men bestämt mig för att låta Nemo stärka upp sig ordentligt innan. Så det får bli nästa år.
Håller tummarna för Ess och att han ska bli bra. Skönt ändå att ni hittat något. Det finns inget värre än en oviss skada/reaktion.
Lycka till i Rättvik.
Kram

http://www.djurhalsa.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 18 oktober 2012 23:22

Nu har jag fått en ny hemsida och oxå en ny blogg. Båda finns på min gamla hemsidesadress www.allerhundar.com Jag kommer inte att använda den här bloggen något mera men besök gärna min nya där jag även ska försöka skriva lite oftare :)) Hälsn ...

Av Annica - 31 juli 2012 22:07


I helgen så var jag i Gagnef och tävlade med Gin. Första dagen var hon ganska het och i agilityklassen så diskade jag henne då hon formligen flög av A-hindret och jag ville då att hon skulle ta om kontaktfältet   . I hoppklassen...

Av Annica - 26 juli 2012 19:11

......... Och lite annat :) De tre sista dagarna på Slottshoppet slutade inte lika bra resultatmässigt som de första dagarna. Fem diskningar och ett felfritt lopp med SM- pinne blev det. Trots de diskade loppen så var jag ändå nästan mer nöjd med ...

Av Annica - 10 juli 2012 23:19

  I år arrangeras tävlingen "Slottshoppet" för första gången på vackra Wiks slott strax utanför Uppsala och det är deltagare från både Norge, Finland , Danmark och Sverige.   Tävlingen håller på från lördag till lördag med vilodag på onsdagen (...

Av Annica - 13 juni 2012 22:37

  Nu äntligen börjar det dra ihop sig för årets höjdpunkt, SM i Borlänge   .   1995 var mitt första SM som jag deltog på och sedan dess så har jag deltagit på alla och om jag inte räknat fel så blir årets SM mitt 18:e och Gin är min 6:e hund so...

Presentation


Här får ni läsa lite om vad Ian, Ess och Gin har för sig.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Annica

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Presentation


Ovido - Quiz & Flashcards