Alla inlägg under mars 2012

Av Annica - 26 mars 2012 22:40


 För två helger sedan var jag o Gin i Rättvik och tävlade och nu i helgen var vi på Gotland så nu är det dax att sammanfatta dem tävlingarna lite   .


Förutom en andra placering som vi fick i söndags så har vi inte fått till något felfritt lopp men trots detta är jag väldigt nöjd med Gins prestationer på banorna.


Hon är ju sannerligen ingen enkel tjej att jobba med och hon är fortfarande ung så det viktigaste för mig är att få till de saker som vi jobbat med på träning så att de ska funka även på tävling   .


Det som jag är väldigt väldigt nöjd med är att hon nu äntligen börjar slappna av mer o mer och blir tryggare både med allt runtomkring som hennes eget jobb och med mig o mina signaler.


Hennes starter som tidigare varit bedrövliga blir bättre o bättre, hon river inte lika mycket längre och hennes kontaktfält både upp o ner börjar sitta bra även på tävling   .


Ett utav loppen i Rättvik var absolut inte bra men de andra tre loppen var riktigt fina men marginalerna var inte på våran sida tyvär.

I  ena hopploppet var hon felfri men missar sista hindret, i ett agilitylopp rev hon två hinder och i ett hopplopp tog hon fel hinder men gjorde förutom det en riktigt bra prestation   .


På Gotland visade hon återigen vilken kapacitet hon har.

I ett utav loppen hade hon snabbast tid men rev ett hinder, i det andra  hopploppet var hon oxå riktigt bra men missade tyvär slalomingången och rev sen två hinder. 

I ett utav agilityloppen gjorde hon allt rätt förutom att hon tog ett hinder bakifrån som hon inte skulle pga av att jag kom ca 30 cm fel i min position, hon gjorde alltså helt rätt efter mina direktiv  .  

I Agilityklassen på söndagen var hon felfri och då kom vi på en andra plats och fick då oxå en SM-pinne  .  



Lilla Em har hunnit bli 6 månader och hon hänger med på allt som händer och är oerhört positiv o framåt. Jag förvånas ofta över vad modig hon är i många situationer och hon har inga problem med olika miljöer osv . 


Samtidigt som hon är så otroligt busig, intensiv o lekfull så har hon oxå huvudet på skaft och är väldigt intelligent och snabblärd och hon är väldigt charmig o urgullig vilket är tur för henne eftersom hon hittar på ganska mycket bus   .


Att gräva o skita ner sig är nog det bästa hon vet och i dagarna har hon oxå upptäckt en ny rolig aktivitet och det är att simma, hon hoppar i vattnet  utan några betänkligheter och simmar hur lätt som helst, jätte söt är hon .



På fredag åker jag ner till Skåne o Blekinge där jag ska hålla kurs i 19 dagar och tävla i 3 dagar sen är jag hemma i en vecka innan jag åker ner till Italien för att tävla Belgar-VM    .  


Här är några bilder och först några nostalgibilder där Ess är med:


       


Trötta tjejor:


   


Vattenlek = favoritleken :)


   


Posering efter dagens träning:


       


Hälsn Annica  

Av Annica - 13 mars 2012 16:13


Min underbara o högt älskade Ess finns inte mer.


Den senaste tiden har Ess blivit kraftigt försämrad i sitt bäcken så igår fick han lugnt o stilla somna in. 


Han är oändligt saknad och det är så fruktansvärt tomt utan honom.


Vila i frid min fina fina lilla kille   



                                  


 

Av Annica - 5 mars 2012 22:26



I helgen har jag varit i Linköping och Hammarö och kört fem lopp med Gin. 

Resultatmässigt har nog detta varit den sämsta tävling som vi gjort men jag tar ändå med mig flera positiva saker hem.


Jag kan återigen bara konstatera att Gin behöver så otroligt mycket teknikträning för att vara trygg o funka på banan. Hon är så explosiv och vill så oerhört mycket så om inte hennes olika tekniker sitter i ryggmärgen på henne så har hon svårt att hinna läsa o tyda mina signaler vilket visade sig tydligt i helgen. 

För att vårat samarbete ska funka på banan så krävs det agilityträning minst tre till fyra dagar i veckan och hon  har före helgens tävlingar inte kört agility på ca en månad så därför var vi väldigt osynkade på planen  .


Däremot märkte jag skillnad på hennes ork och hon var mycket starkare i kroppen än hon tidigare varit så fysträningen har verkligen gett resultat. Hennes slalom, kontaktfält och starter var oxå riktigt bra och hon funkar oxå bättre och bättre utanför planen vilket känns väldigt skönt   .


Nu ska jag sätta igång agilityträningen igen med henne så förhoppningsvis är vi lite mer samspelta till Rättvik-tävlingen om två veckor   .


Hälsn Annica

Presentation


Här får ni läsa lite om vad Ian, Ess och Gin har för sig.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Annica

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Presentation


Skapa flashcards