Direktlänk till inlägg 5 mars 2012

Linköping och Hammarö

Av Annica - 5 mars 2012 22:26



I helgen har jag varit i Linköping och Hammarö och kört fem lopp med Gin. 

Resultatmässigt har nog detta varit den sämsta tävling som vi gjort men jag tar ändå med mig flera positiva saker hem.


Jag kan återigen bara konstatera att Gin behöver så otroligt mycket teknikträning för att vara trygg o funka på banan. Hon är så explosiv och vill så oerhört mycket så om inte hennes olika tekniker sitter i ryggmärgen på henne så har hon svårt att hinna läsa o tyda mina signaler vilket visade sig tydligt i helgen. 

För att vårat samarbete ska funka på banan så krävs det agilityträning minst tre till fyra dagar i veckan och hon  har före helgens tävlingar inte kört agility på ca en månad så därför var vi väldigt osynkade på planen  .


Däremot märkte jag skillnad på hennes ork och hon var mycket starkare i kroppen än hon tidigare varit så fysträningen har verkligen gett resultat. Hennes slalom, kontaktfält och starter var oxå riktigt bra och hon funkar oxå bättre och bättre utanför planen vilket känns väldigt skönt   .


Nu ska jag sätta igång agilityträningen igen med henne så förhoppningsvis är vi lite mer samspelta till Rättvik-tävlingen om två veckor   .


Hälsn Annica

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 18 oktober 2012 23:22

Nu har jag fått en ny hemsida och oxå en ny blogg. Båda finns på min gamla hemsidesadress www.allerhundar.com Jag kommer inte att använda den här bloggen något mera men besök gärna min nya där jag även ska försöka skriva lite oftare :)) Hälsn ...

Av Annica - 31 juli 2012 22:07


I helgen så var jag i Gagnef och tävlade med Gin. Första dagen var hon ganska het och i agilityklassen så diskade jag henne då hon formligen flög av A-hindret och jag ville då att hon skulle ta om kontaktfältet   . I hoppklassen...

Av Annica - 26 juli 2012 19:11

......... Och lite annat :) De tre sista dagarna på Slottshoppet slutade inte lika bra resultatmässigt som de första dagarna. Fem diskningar och ett felfritt lopp med SM- pinne blev det. Trots de diskade loppen så var jag ändå nästan mer nöjd med ...

Av Annica - 10 juli 2012 23:19

  I år arrangeras tävlingen "Slottshoppet" för första gången på vackra Wiks slott strax utanför Uppsala och det är deltagare från både Norge, Finland , Danmark och Sverige.   Tävlingen håller på från lördag till lördag med vilodag på onsdagen (...

Av Annica - 13 juni 2012 22:37

  Nu äntligen börjar det dra ihop sig för årets höjdpunkt, SM i Borlänge   .   1995 var mitt första SM som jag deltog på och sedan dess så har jag deltagit på alla och om jag inte räknat fel så blir årets SM mitt 18:e och Gin är min 6:e hund so...

Presentation


Här får ni läsa lite om vad Ian, Ess och Gin har för sig.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Annica

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Presentation


Ovido - Quiz & Flashcards