Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

Rättvik o Gotland

Av Annica - 26 mars 2012 22:40


 För två helger sedan var jag o Gin i Rättvik och tävlade och nu i helgen var vi på Gotland så nu är det dax att sammanfatta dem tävlingarna lite   .


Förutom en andra placering som vi fick i söndags så har vi inte fått till något felfritt lopp men trots detta är jag väldigt nöjd med Gins prestationer på banorna.


Hon är ju sannerligen ingen enkel tjej att jobba med och hon är fortfarande ung så det viktigaste för mig är att få till de saker som vi jobbat med på träning så att de ska funka även på tävling   .


Det som jag är väldigt väldigt nöjd med är att hon nu äntligen börjar slappna av mer o mer och blir tryggare både med allt runtomkring som hennes eget jobb och med mig o mina signaler.


Hennes starter som tidigare varit bedrövliga blir bättre o bättre, hon river inte lika mycket längre och hennes kontaktfält både upp o ner börjar sitta bra även på tävling   .


Ett utav loppen i Rättvik var absolut inte bra men de andra tre loppen var riktigt fina men marginalerna var inte på våran sida tyvär.

I  ena hopploppet var hon felfri men missar sista hindret, i ett agilitylopp rev hon två hinder och i ett hopplopp tog hon fel hinder men gjorde förutom det en riktigt bra prestation   .


På Gotland visade hon återigen vilken kapacitet hon har.

I ett utav loppen hade hon snabbast tid men rev ett hinder, i det andra  hopploppet var hon oxå riktigt bra men missade tyvär slalomingången och rev sen två hinder. 

I ett utav agilityloppen gjorde hon allt rätt förutom att hon tog ett hinder bakifrån som hon inte skulle pga av att jag kom ca 30 cm fel i min position, hon gjorde alltså helt rätt efter mina direktiv  .  

I Agilityklassen på söndagen var hon felfri och då kom vi på en andra plats och fick då oxå en SM-pinne  .  



Lilla Em har hunnit bli 6 månader och hon hänger med på allt som händer och är oerhört positiv o framåt. Jag förvånas ofta över vad modig hon är i många situationer och hon har inga problem med olika miljöer osv . 


Samtidigt som hon är så otroligt busig, intensiv o lekfull så har hon oxå huvudet på skaft och är väldigt intelligent och snabblärd och hon är väldigt charmig o urgullig vilket är tur för henne eftersom hon hittar på ganska mycket bus   .


Att gräva o skita ner sig är nog det bästa hon vet och i dagarna har hon oxå upptäckt en ny rolig aktivitet och det är att simma, hon hoppar i vattnet  utan några betänkligheter och simmar hur lätt som helst, jätte söt är hon .



På fredag åker jag ner till Skåne o Blekinge där jag ska hålla kurs i 19 dagar och tävla i 3 dagar sen är jag hemma i en vecka innan jag åker ner till Italien för att tävla Belgar-VM    .  


Här är några bilder och först några nostalgibilder där Ess är med:


       


Trötta tjejor:


   


Vattenlek = favoritleken :)


   


Posering efter dagens träning:


       


Hälsn Annica  

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Annica - 18 oktober 2012 23:22

Nu har jag fått en ny hemsida och oxå en ny blogg. Båda finns på min gamla hemsidesadress www.allerhundar.com Jag kommer inte att använda den här bloggen något mera men besök gärna min nya där jag även ska försöka skriva lite oftare :)) Hälsn ...

Av Annica - 31 juli 2012 22:07


I helgen så var jag i Gagnef och tävlade med Gin. Första dagen var hon ganska het och i agilityklassen så diskade jag henne då hon formligen flög av A-hindret och jag ville då att hon skulle ta om kontaktfältet   . I hoppklassen...

Av Annica - 26 juli 2012 19:11

......... Och lite annat :) De tre sista dagarna på Slottshoppet slutade inte lika bra resultatmässigt som de första dagarna. Fem diskningar och ett felfritt lopp med SM- pinne blev det. Trots de diskade loppen så var jag ändå nästan mer nöjd med ...

Av Annica - 10 juli 2012 23:19

  I år arrangeras tävlingen "Slottshoppet" för första gången på vackra Wiks slott strax utanför Uppsala och det är deltagare från både Norge, Finland , Danmark och Sverige.   Tävlingen håller på från lördag till lördag med vilodag på onsdagen (...

Av Annica - 13 juni 2012 22:37

  Nu äntligen börjar det dra ihop sig för årets höjdpunkt, SM i Borlänge   .   1995 var mitt första SM som jag deltog på och sedan dess så har jag deltagit på alla och om jag inte räknat fel så blir årets SM mitt 18:e och Gin är min 6:e hund so...

Presentation


Här får ni läsa lite om vad Ian, Ess och Gin har för sig.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Annica

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Presentation


Ovido - Quiz & Flashcards