Direktlänk till inlägg 24 maj 2012

Landslagsuttagning

Av Annica - 24 maj 2012 22:47


Nu har jag äntligen fått lite tid över att uppdatera lite om hur landslagsuttagningen gick för oss   .


Årets uttagning gick utav stapeln i en otroligt fin inomhushall i Söderbärke och arrangemanget, banorna och underlaget var kanon. Det var ca 60 largehundar med och vi kom, då vi räknat ihop alla loppen, ungefär i mitten utav startfältet.


Vi skulle köra sex lopp under två dagar och jag o Gin kom i mål i tre utav loppen. Ett lopp diskade jag oss själv då Gin var aldeles för het och

  de andra två diskningarna var inga katastrofdiskningar ( som vi tidigare ofta fått ) utan endast små missförstånd som lätt kan uppstå då farten är så hög som den är.

I de andra loppen har hon bl.a fått några vägringar som berott på att jag varit lite otydlig och Gin varit lydig så hon inte tagit hindret som stått framför henne utan följt med mig i stället men detta har jag bara sett som en positiv utveckling utav vårat samarbete  .

Överlag så tycker jag att Gin har funkat över förväntan, hon har kämpat och slitit och gjort precis så mycket som hon kan och mer kan man inte begära.  Hon är fortfarande under utveckling men hon har verkligen visat vilken kapacitet hon har och när vi får ihop alla småbitar så blir det nog riktigt bra   .


Nu har vi tre tävlingshelger framför oss innan SM och det känns som att tävlingsträning är precis vad hon och jag behöver nu för att köra ihop oss ännu mera   .


Lilla Em är nu 8 månader och hon växer bara mer och mer in i  sin härliga personlighet och jag är väldigt väldigt  nöjd med henne.

Hon har en otolig självsäkerhet och ett härligt självförtroende och hon är superkul att jobba med.

Em o Gin kommer oxå otroligt bra överens och de är väldigt trygga med varandra och har jätte skoj ihop. Gin lär henne allt hon kan och Em tar efter så gott hon kan för hon vill bli som Gin då hon blir stor   . 


Några bilder på tjejorna kommer här:


                 


Hälsn Annica 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 18 oktober 2012 23:22

Nu har jag fått en ny hemsida och oxå en ny blogg. Båda finns på min gamla hemsidesadress www.allerhundar.com Jag kommer inte att använda den här bloggen något mera men besök gärna min nya där jag även ska försöka skriva lite oftare :)) Hälsn ...

Av Annica - 31 juli 2012 22:07


I helgen så var jag i Gagnef och tävlade med Gin. Första dagen var hon ganska het och i agilityklassen så diskade jag henne då hon formligen flög av A-hindret och jag ville då att hon skulle ta om kontaktfältet   . I hoppklassen...

Av Annica - 26 juli 2012 19:11

......... Och lite annat :) De tre sista dagarna på Slottshoppet slutade inte lika bra resultatmässigt som de första dagarna. Fem diskningar och ett felfritt lopp med SM- pinne blev det. Trots de diskade loppen så var jag ändå nästan mer nöjd med ...

Av Annica - 10 juli 2012 23:19

  I år arrangeras tävlingen "Slottshoppet" för första gången på vackra Wiks slott strax utanför Uppsala och det är deltagare från både Norge, Finland , Danmark och Sverige.   Tävlingen håller på från lördag till lördag med vilodag på onsdagen (...

Av Annica - 13 juni 2012 22:37

  Nu äntligen börjar det dra ihop sig för årets höjdpunkt, SM i Borlänge   .   1995 var mitt första SM som jag deltog på och sedan dess så har jag deltagit på alla och om jag inte räknat fel så blir årets SM mitt 18:e och Gin är min 6:e hund so...

Presentation


Här får ni läsa lite om vad Ian, Ess och Gin har för sig.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Annica

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Presentation


Ovido - Quiz & Flashcards