Alla inlägg under juli 2012

Av Annica - 31 juli 2012 22:07




I helgen så var jag i Gagnef och tävlade med Gin.


Första dagen var hon ganska het och i agilityklassen så diskade jag henne då hon formligen flög av A-hindret och jag ville då att hon skulle ta om kontaktfältet   .



I hoppklassen var hon oxå ganska het vilket gör att hon spänner sig och får inte samma smidighet och rörelseomfång som hon får då hon är avslappnad. Hon blir då oxå mycket svårare att köra eftersom jag bla måste överjobba min handling men trots detta tog vi oss i mål felfria och kom på en andra plats   .


Andra dagen så var hon mycket mer avslappnad och samlad och gjorde ett riktigt fint hopplopp som vi oxå vann   .

I agilityloppet blev vi tyvär diskade då hon tog ett fel hinder. 



Dessvärre har jag inga utav loppen på film men däremot några lopp från Slottshoppet i Uppsala som jag är väldigt nöjd med :)


Här är hoppklassen som jag kom på en andra plats i :



 

Detta lopp fick jag tyvär en rivning i



 

I detta lopp är jag lite klantig då jag ska skicka in henne i tunneln men annars är det ett helt ok lopp :)



 


Den här veckan är jag hemma och har lite privatkursare och i helgen åker jag till Oskarshamn och tävlar.

Nästa vecka åker jag till Åland och håller kurs i fyra dagar   .


Hälsn Annica

Av Annica - 26 juli 2012 19:11

......... Och lite annat :)

De tre sista dagarna på Slottshoppet slutade inte lika bra resultatmässigt som de första dagarna. Fem diskningar och ett felfritt lopp med SM- pinne blev det. Trots de diskade loppen så var jag ändå nästan mer nöjd med dessa lopp än med loppen de första dagarna.
Gin kändes så otroligt säker och jag vågade testa saker som jag inte vågat innan och......hon fixade även svårigheter utan problem samtidigt som hon gjorde fint jobb på hindrena. Hon känns verkligen superfin jusst nu :)):))

Efter Slottshoppet åkte vi upp till Sollefteå och Piteå för att hålla kurs innan vi drog vidare till Karlstad för att tävla i tre dagar.
Första dagen blev det två felfria lopp och två SM- pinnar :) . I hopploppet kom hon 2:a utav 85 starter och i agilityloppet där hon bla fick stanna på kontaktfälten så kom vi 8: a utav 67 starter.
Dag två blev det bara en start då arrangörerna tog ( ett som jag tycker) helt rätt beslut att ställa in ena klassen pga riktigt dåligt väder. I hopploppet rev hon tyvär ett hinder.

Tredje dagen blev en helt fantastisk tävlingsdag för oss då hon Återigen gör två felfria lopp och Vinner båda klasserna och får dessutom två SM- pinnar till samt ett Cert , vilken hund jag har :))!!!!!!!!

Om jag summerar lite så fick vi 4 sm-pinnar under Slottshoppet, 3 st under Karlstads tävlingen och 1 st hade vi sedan tidigare och I och med detta så är vi nu kvalade till SM 2013 !!!!!!!!!!!!


Gin har verkligen hittat formen och bättre än så här har hon aldrig varit och det känns så oerhört gott att äntligen få utdelning för alla träningstimmar som man lagt ner.
Hon har varit på G under hela säsongen men det har hela tiden varit små skitfel och vi har inte varit helt synkade i alla lopp men nu känns det som att vi börjar hitta varandra ordentligt.
Under våren har hon fått mycket träning, minst fem pass i veckan och nu verkar det som att all träning börjar sätta sig på plats och hon kan jobba mer på rutin vilket gör att hon blir mer avslappnad och därmed mycket säkrare :)!

En annan viktig sak som jag oxå fått svar på nu är att uppbyggnadsträningen som jag givit henne under vintern varit helt rätt.
Ett utav mina mål med all träning för mina hundar är att de ska ha så hög lägstanivå som det bara går och det känner jag att Gin nu verkligen har.
Efter så många tävlingsdagar som vi nu haft efter varandra så har hon varit lika fräsch alla dagar och hon har inte tappat något i någon del som det lätt kan bli då man inte får någon träning emellan tävlingarna.
En annan sak som visade att hon har väldigt hög lägsta nivå var första dagen på Karlstadstävlingen då vi kört från Piteå under hela natten och innan dess haft kurs i fyra dagar. Både jag och Gin var mentalt väldigt trötta men kunde ändå göra två bra felfria lopp. Jag har visserligen rutin som jag kan falla tillbaka på men Gin har aldrig tidigare fixat något liknande.
Så alla resultat i all ära ( det är ju naturligtvis alltid kul ) men när jag får resultat på att mitt träningsupplägg och alla timmar man lagt ner på detta varit helt rätt då blir jag extra extra nöjd :)):)):))!!!!!

I helgen drar vi till Rättvik och tävlar :)

Ha det gott alla
///// Annica

Av Annica - 10 juli 2012 23:19


I år arrangeras tävlingen "Slottshoppet" för första gången på vackra Wiks slott strax utanför Uppsala och det är deltagare från både Norge, Finland , Danmark och Sverige.


Tävlingen håller på från lördag till lördag med vilodag på onsdagen ( i morgon) och efter de tre första dagarna så är jag riktigt nöjd med min lilla tjej    .

Gin har varit lite strulig på våran sista tävling och inte känts helt hundra. Hon har fått lite vila och jag har tagit lite prover på henne för att utesluta någon fästingsjukdom eller annat tråkig men nu mår hon riktigt fint igen och hon har funkat suveränt dessa tre tävlingsdagar  .


I alla lopp har hon kännts stark o avslappnad och hennes självförtroende har varit riktigt bra och hon har jobbat kanonfint på hindrena.

Första dagen slog hon till med två felfria lopp ( vilket vi hittils aldrig lyckats med tidigare på en o samma dag).

I agilityklassen kom vi 4:a utav 92 startande och i hoppklassen kom vi på en andra plats endast slagen av en supersnabb dansk BC och det var 108 st med i den klassen   .


Andra dagen blev det en till felfri runda i agilityklassen, dock med lite vingel här och var så vi förlorade lite tid men det räckte ändå till en 7:e plats utav 110 st startande.

I dessa tre felfria lopp så fick vi oxå SM-pinnar så nu är vi halvvägs till SM 2013   .


I dag gjorde hon oxå finfina prestationer men vi fick tyvär en vägran i agilityklassen och sedan rev hon två hinder i hoppklassen men tiden i det loppet hade räckt till en tredje placering.


I morgon vilar vi och sedan tar vi nya tag på torsdag igen och tävlar fram tills på lördag.


Direkt efter att Slottshoppet har slutat på lördag så åker jag till Sollefteå och har kurs i två dagar och sedan drar jag vidare till Piteå och har kurs där tisdag och onsdag.

Veckan avslutas sedan i Karlstad där jag tävlar i tre dagar   .


Här kommer några bilder på Em och Gin :


             



Presentation


Här får ni läsa lite om vad Ian, Ess och Gin har för sig.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Annica

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Presentation


Ovido - Quiz & Flashcards