Direktlänk till inlägg 10 juli 2012

Slottshoppet del 1

Av Annica - 10 juli 2012 23:19


I år arrangeras tävlingen "Slottshoppet" för första gången på vackra Wiks slott strax utanför Uppsala och det är deltagare från både Norge, Finland , Danmark och Sverige.


Tävlingen håller på från lördag till lördag med vilodag på onsdagen ( i morgon) och efter de tre första dagarna så är jag riktigt nöjd med min lilla tjej    .

Gin har varit lite strulig på våran sista tävling och inte känts helt hundra. Hon har fått lite vila och jag har tagit lite prover på henne för att utesluta någon fästingsjukdom eller annat tråkig men nu mår hon riktigt fint igen och hon har funkat suveränt dessa tre tävlingsdagar  .


I alla lopp har hon kännts stark o avslappnad och hennes självförtroende har varit riktigt bra och hon har jobbat kanonfint på hindrena.

Första dagen slog hon till med två felfria lopp ( vilket vi hittils aldrig lyckats med tidigare på en o samma dag).

I agilityklassen kom vi 4:a utav 92 startande och i hoppklassen kom vi på en andra plats endast slagen av en supersnabb dansk BC och det var 108 st med i den klassen   .


Andra dagen blev det en till felfri runda i agilityklassen, dock med lite vingel här och var så vi förlorade lite tid men det räckte ändå till en 7:e plats utav 110 st startande.

I dessa tre felfria lopp så fick vi oxå SM-pinnar så nu är vi halvvägs till SM 2013   .


I dag gjorde hon oxå finfina prestationer men vi fick tyvär en vägran i agilityklassen och sedan rev hon två hinder i hoppklassen men tiden i det loppet hade räckt till en tredje placering.


I morgon vilar vi och sedan tar vi nya tag på torsdag igen och tävlar fram tills på lördag.


Direkt efter att Slottshoppet har slutat på lördag så åker jag till Sollefteå och har kurs i två dagar och sedan drar jag vidare till Piteå och har kurs där tisdag och onsdag.

Veckan avslutas sedan i Karlstad där jag tävlar i tre dagar   .


Här kommer några bilder på Em och Gin :


             



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 18 oktober 2012 23:22

Nu har jag fått en ny hemsida och oxå en ny blogg. Båda finns på min gamla hemsidesadress www.allerhundar.com Jag kommer inte att använda den här bloggen något mera men besök gärna min nya där jag även ska försöka skriva lite oftare :)) Hälsn ...

Av Annica - 31 juli 2012 22:07


I helgen så var jag i Gagnef och tävlade med Gin. Första dagen var hon ganska het och i agilityklassen så diskade jag henne då hon formligen flög av A-hindret och jag ville då att hon skulle ta om kontaktfältet   . I hoppklassen...

Av Annica - 26 juli 2012 19:11

......... Och lite annat :) De tre sista dagarna på Slottshoppet slutade inte lika bra resultatmässigt som de första dagarna. Fem diskningar och ett felfritt lopp med SM- pinne blev det. Trots de diskade loppen så var jag ändå nästan mer nöjd med ...

Av Annica - 13 juni 2012 22:37

  Nu äntligen börjar det dra ihop sig för årets höjdpunkt, SM i Borlänge   .   1995 var mitt första SM som jag deltog på och sedan dess så har jag deltagit på alla och om jag inte räknat fel så blir årets SM mitt 18:e och Gin är min 6:e hund so...

Av Annica - 24 maj 2012 22:47

  Nu har jag äntligen fått lite tid över att uppdatera lite om hur landslagsuttagningen gick för oss   .   Årets uttagning gick utav stapeln i en otroligt fin inomhushall i Söderbärke och arrangemanget, banorna och underlaget var kanon. Det var...

Presentation


Här får ni läsa lite om vad Ian, Ess och Gin har för sig.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Annica

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Presentation


Skapa flashcards