Direktlänk till inlägg 26 juli 2012

Slottshoppet del 2 , SM- kval............

Av Annica - 26 juli 2012 19:11

......... Och lite annat :)

De tre sista dagarna på Slottshoppet slutade inte lika bra resultatmässigt som de första dagarna. Fem diskningar och ett felfritt lopp med SM- pinne blev det. Trots de diskade loppen så var jag ändå nästan mer nöjd med dessa lopp än med loppen de första dagarna.
Gin kändes så otroligt säker och jag vågade testa saker som jag inte vågat innan och......hon fixade även svårigheter utan problem samtidigt som hon gjorde fint jobb på hindrena. Hon känns verkligen superfin jusst nu :)):))

Efter Slottshoppet åkte vi upp till Sollefteå och Piteå för att hålla kurs innan vi drog vidare till Karlstad för att tävla i tre dagar.
Första dagen blev det två felfria lopp och två SM- pinnar :) . I hopploppet kom hon 2:a utav 85 starter och i agilityloppet där hon bla fick stanna på kontaktfälten så kom vi 8: a utav 67 starter.
Dag två blev det bara en start då arrangörerna tog ( ett som jag tycker) helt rätt beslut att ställa in ena klassen pga riktigt dåligt väder. I hopploppet rev hon tyvär ett hinder.

Tredje dagen blev en helt fantastisk tävlingsdag för oss då hon Återigen gör två felfria lopp och Vinner båda klasserna och får dessutom två SM- pinnar till samt ett Cert , vilken hund jag har :))!!!!!!!!

Om jag summerar lite så fick vi 4 sm-pinnar under Slottshoppet, 3 st under Karlstads tävlingen och 1 st hade vi sedan tidigare och I och med detta så är vi nu kvalade till SM 2013 !!!!!!!!!!!!


Gin har verkligen hittat formen och bättre än så här har hon aldrig varit och det känns så oerhört gott att äntligen få utdelning för alla träningstimmar som man lagt ner.
Hon har varit på G under hela säsongen men det har hela tiden varit små skitfel och vi har inte varit helt synkade i alla lopp men nu känns det som att vi börjar hitta varandra ordentligt.
Under våren har hon fått mycket träning, minst fem pass i veckan och nu verkar det som att all träning börjar sätta sig på plats och hon kan jobba mer på rutin vilket gör att hon blir mer avslappnad och därmed mycket säkrare :)!

En annan viktig sak som jag oxå fått svar på nu är att uppbyggnadsträningen som jag givit henne under vintern varit helt rätt.
Ett utav mina mål med all träning för mina hundar är att de ska ha så hög lägstanivå som det bara går och det känner jag att Gin nu verkligen har.
Efter så många tävlingsdagar som vi nu haft efter varandra så har hon varit lika fräsch alla dagar och hon har inte tappat något i någon del som det lätt kan bli då man inte får någon träning emellan tävlingarna.
En annan sak som visade att hon har väldigt hög lägsta nivå var första dagen på Karlstadstävlingen då vi kört från Piteå under hela natten och innan dess haft kurs i fyra dagar. Både jag och Gin var mentalt väldigt trötta men kunde ändå göra två bra felfria lopp. Jag har visserligen rutin som jag kan falla tillbaka på men Gin har aldrig tidigare fixat något liknande.
Så alla resultat i all ära ( det är ju naturligtvis alltid kul ) men när jag får resultat på att mitt träningsupplägg och alla timmar man lagt ner på detta varit helt rätt då blir jag extra extra nöjd :)):)):))!!!!!

I helgen drar vi till Rättvik och tävlar :)

Ha det gott alla
///// Annica

 
 
Ingen bild

petter med igge gossen

26 juli 2012 20:03

Trevligt skrivet det går bättre och bättre med Gin. Det gillar vi i skåne land.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 18 oktober 2012 23:22

Nu har jag fått en ny hemsida och oxå en ny blogg. Båda finns på min gamla hemsidesadress www.allerhundar.com Jag kommer inte att använda den här bloggen något mera men besök gärna min nya där jag även ska försöka skriva lite oftare :)) Hälsn ...

Av Annica - 31 juli 2012 22:07


I helgen så var jag i Gagnef och tävlade med Gin. Första dagen var hon ganska het och i agilityklassen så diskade jag henne då hon formligen flög av A-hindret och jag ville då att hon skulle ta om kontaktfältet   . I hoppklassen...

Av Annica - 10 juli 2012 23:19

  I år arrangeras tävlingen "Slottshoppet" för första gången på vackra Wiks slott strax utanför Uppsala och det är deltagare från både Norge, Finland , Danmark och Sverige.   Tävlingen håller på från lördag till lördag med vilodag på onsdagen (...

Av Annica - 13 juni 2012 22:37

  Nu äntligen börjar det dra ihop sig för årets höjdpunkt, SM i Borlänge   .   1995 var mitt första SM som jag deltog på och sedan dess så har jag deltagit på alla och om jag inte räknat fel så blir årets SM mitt 18:e och Gin är min 6:e hund so...

Av Annica - 24 maj 2012 22:47

  Nu har jag äntligen fått lite tid över att uppdatera lite om hur landslagsuttagningen gick för oss   .   Årets uttagning gick utav stapeln i en otroligt fin inomhushall i Söderbärke och arrangemanget, banorna och underlaget var kanon. Det var...

Presentation


Här får ni läsa lite om vad Ian, Ess och Gin har för sig.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Annica

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Presentation


Skapa flashcards