Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

Finland o FMBB

Av Annica - 31 januari 2012 15:20


I helgen har jag o Gin tävlat i Finland och jag har fått bra svar på att jag är på rätt väg i hennes träning  .


Dels så har jag nu i två månader tränat lite svårare och mer klass tre- anpassade kombinationer och flera saker som hon tidigare haft svårt med klarade hon aldeles galant i helgen   .


En annan sak som jag jobbat mycket med har varit hennes uthållighet. Hon har tidigare haft en tendens att vara trött och ofokuserad dag två och på Kista tävlingen tyckte jag att hon var bättre dag två men att tröttheten visade sig dag tre i stället.

Under januari har jag lagt in simträning två dagar i veckan för att jobba upp uthålligheten ännu mera och i helgen ville jag se om det gjort någon verkan.


Både i lördagens och söndagens tävlingar var det tre klasser som allihopa startade utan så mycket vila emellan som det brukar vara i Sverige.

Gin är van att ibland ha flera timmar emellan klasserna och nu fick hon knappt 1/2 - 1 timme emellan loppen vilket försvårade för hennes återhämtning så klart.

För att testa hennes uthållighet under helgen ännu mera så körde jag även ett agilitypass med henne på fredagen innan vi åkte så att hon skulle få köra agility i tre dagar i sträck som hon gjorde i Kista  .


Simningen har helt klart gett resultat för jag upplevde henne inte alls så trött och ofokuserad som hon tidigare varit så det var verkligen ett steg i rätt riktning och det ska vi absolut fortsätta med .


Hon gjorde riktigt bra lopp oxå,visserligen blev det några med något hinderfel och några med diskning men men .

Ett felfritt lopp gjorde hon på lördagen och det räckte till en femte plats. Kanske inte ett super resultat men tänker man på att det var tre utav (enligt mig) världens bästa ekipage som kom före henne och att hon låg på samma sekund som dem så fick jag ett ganska bra svar på att hon har riktigt fin kapacitet min lilla tjej  .



I maj kommer FMBB ( Belgar- VM) gå utav stapeln i Italien och jag har fått reda på att jag o Gin ska få äran att representera Sverige och AFBV då  .

Detta ser jag verkligen fram emot då det brukar vara en otroligt häftig tävling med helt sanslöst duktiga o häftiga ekipage som deltar. 


Nu blir det agilityvila hela februari förutom några få undantag. I mars blir det sen lite lättare träning och några tävlingar för att sedan i april gå in i en lite mer intensivare träningsperiod igen för att få henne i så bra form som möjligt inför FMBB   .


Lilla Em hon växer o växer, numera väger hon nästan tio kilo så det ska bli spännande att se hur många kilo till det kommer att bli   .  Hon är nu fyra månader och hon blir bara gulligare o gulligare för varje dag  .


Här kommer några bilder :


Tröttisar   

   


Rätt som det var så kom snön till hundarnas glädje :


                         


   

Ha det gott alllihopa

hälsn Annica


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 18 oktober 2012 23:22

Nu har jag fått en ny hemsida och oxå en ny blogg. Båda finns på min gamla hemsidesadress www.allerhundar.com Jag kommer inte att använda den här bloggen något mera men besök gärna min nya där jag även ska försöka skriva lite oftare :)) Hälsn ...

Av Annica - 31 juli 2012 22:07


I helgen så var jag i Gagnef och tävlade med Gin. Första dagen var hon ganska het och i agilityklassen så diskade jag henne då hon formligen flög av A-hindret och jag ville då att hon skulle ta om kontaktfältet   . I hoppklassen...

Av Annica - 26 juli 2012 19:11

......... Och lite annat :) De tre sista dagarna på Slottshoppet slutade inte lika bra resultatmässigt som de första dagarna. Fem diskningar och ett felfritt lopp med SM- pinne blev det. Trots de diskade loppen så var jag ändå nästan mer nöjd med ...

Av Annica - 10 juli 2012 23:19

  I år arrangeras tävlingen "Slottshoppet" för första gången på vackra Wiks slott strax utanför Uppsala och det är deltagare från både Norge, Finland , Danmark och Sverige.   Tävlingen håller på från lördag till lördag med vilodag på onsdagen (...

Av Annica - 13 juni 2012 22:37

  Nu äntligen börjar det dra ihop sig för årets höjdpunkt, SM i Borlänge   .   1995 var mitt första SM som jag deltog på och sedan dess så har jag deltagit på alla och om jag inte räknat fel så blir årets SM mitt 18:e och Gin är min 6:e hund so...

Presentation


Här får ni läsa lite om vad Ian, Ess och Gin har för sig.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Annica

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Presentation


Ovido - Quiz & Flashcards