Direktlänk till inlägg 15 april 2010

Lydnadsdebut

Av Annica - 15 april 2010 09:10


Igår gjorde jag och Gin debut i lydnadsklass 1 och hon var så himla duktig   .


Meningen från min sida med tävlingen var att hon skulle få lite tävlingsträning med allt vad detta innebär som är svårt att få fram då man tränar själv.


Vi hade lite småmissar i flera moment tex ville hon inte varken lägga eller sätta sig fort då det var lite blöt o geggigt plan (vilket är helt förståeligt från min sida ).

Jag berömde henne även på vissa ställen med poängavdrag som följd. Dagen innan tävlingen kom jag på att jag visst "glömt" att träna på två saker (lite senil är man nog allt). Bla har hon aldrig tagit i någon annans apport så hon blev lite förvånad då hon skulle göra det så hon ställde sig upp. Tandvisning hade jag oxå visst glömt bort att träna, ooops . Gin blev väldigt glad då domaren kom fram och hade lite svårt att sitta still så han drog ner på betygen men tänderna visade hon glatt i allafall   .


Trots småmissarna så fick vi ihop 176 poäng och kom på en andra plats   .




Jag är så otroligt nöjd med Gins prestation igår ! Hon stördes ingenting av allt runtomkring eller tävlingsledaren som pratade osv.

Hon kändes väldigt trygg i och med momenten och det gjorde henne heller ingenting att hon inte fick belöning mellan eller under momenten som hon är van vid.

Hon såg momenten i sig som en belöning vilket varit viktigt för mig i min träning och det var nog det som var mest intressant att se om det funkade eller inte  .

Det känns i allafall som att vi är på rätt väg så nu ska vi "bara" fortsätta finslipa på momenten och lägga in tvåans moment lite mer.




I dag blir det skyddsträning och lite lydnad och i morgon agilityträning och spår.




På lördag och söndag är jag i Vetlanda och har kurs och på måndag och tisdag så är jag i Hässleholm och har kurs   .


Hälsn Annica

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Annica - 18 oktober 2012 23:22

Nu har jag fått en ny hemsida och oxå en ny blogg. Båda finns på min gamla hemsidesadress www.allerhundar.com Jag kommer inte att använda den här bloggen något mera men besök gärna min nya där jag även ska försöka skriva lite oftare :)) Hälsn ...

Av Annica - 31 juli 2012 22:07


I helgen så var jag i Gagnef och tävlade med Gin. Första dagen var hon ganska het och i agilityklassen så diskade jag henne då hon formligen flög av A-hindret och jag ville då att hon skulle ta om kontaktfältet   . I hoppklassen...

Av Annica - 26 juli 2012 19:11

......... Och lite annat :) De tre sista dagarna på Slottshoppet slutade inte lika bra resultatmässigt som de första dagarna. Fem diskningar och ett felfritt lopp med SM- pinne blev det. Trots de diskade loppen så var jag ändå nästan mer nöjd med ...

Av Annica - 10 juli 2012 23:19

  I år arrangeras tävlingen "Slottshoppet" för första gången på vackra Wiks slott strax utanför Uppsala och det är deltagare från både Norge, Finland , Danmark och Sverige.   Tävlingen håller på från lördag till lördag med vilodag på onsdagen (...

Av Annica - 13 juni 2012 22:37

  Nu äntligen börjar det dra ihop sig för årets höjdpunkt, SM i Borlänge   .   1995 var mitt första SM som jag deltog på och sedan dess så har jag deltagit på alla och om jag inte räknat fel så blir årets SM mitt 18:e och Gin är min 6:e hund so...

Presentation


Här får ni läsa lite om vad Ian, Ess och Gin har för sig.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Annica

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Presentation


Ovido - Quiz & Flashcards