Direktlänk till inlägg 1 juni 2010

Oskarshamn m.m

Av Annica - 1 juni 2010 14:24


Oskarshamns Bk har en en gång lyckats att genomföra en väldigt bra och trevlig tävling, tack för det   .



Eftersom vi precis varit på ett mästerskap och jag där låtit Ess ligga tajt på marginalerna och våran nästa tävling är SM så har jag denna helg i O-hamn velat köra honom ordentligt på säkerhet. Detta har naturligtvis gjort att våra tider inte varit de allra bästa men vi har gjort 3 felfria lopp utav 4 och fått 3 SM-pinnar trots lite dåliga tider   .


På lördagen så började vi med att diska oss i hoppklassen   . Det var en jätte rolig bana och jag klantade mig rejält i min handling så det grämde mig lite men men det är bara att ta nya tag.

I agilityklassen var vi felfria, dock så halkade jag och osmidig som man är så är man inte uppe på benen så himla raskt så det tog ett tag innan jag kunde skicka honom till nästa hinder   . Resten av loppet gjorde han riktigt fint och vi slutade på en 11:e plats utav 76 st.


Söndagens hoppklass var oxå en riktigt kul bana som vi löste på ett smidigt sätt och fick till ett riktigt bra lopp. Vi slutade på en 6:e placering utav 90 st.


I agilityklassen bestämde jag mig för att han skulle få stanna en stund på kontaktfälten för att markera dem ordentligt. Tiden blev då inte den allra bästa men vi kom ändå på en 12:e plats utav 76 st   .



Gin har inte varit världens roligaste tjej den här helgen . Hon går igång något helt otroligt på de hundar som kör agility. Att det finns sådana krafter inne i min lilla gulliga flicka trodde man knappt var sant   .

Det är onekligen lite pinsamt då hon förvandlas till ett skrikande oregerligt monster då hon ser de andra köra, hennes jakt-instinkt är det i alla fall inget fel på   .

Nåväl jag kan bara inte blunda för detta utan från och med nu så är det avprogrammering och nolltolerans som gäller och hur jobbig den träningen än är så kan och får hon inte bete sig på detta vis längre .



Jag tränade henne båda dagarna genom att växelvis träna fot-gående varvat med passivitet i närheten av banorna. Hon är som tur är innerst inne en snäll och hygglig hund och jag märkte redan på söndagen att hon blev lite lugnare efter att vi tränat ett tag så hoppet finns   .


Gin har haft nästan en månads vila nu och denna vecka har jag satt igång lite med lydnaden igen.

Eftersom hon haft lite dålig position i fot-gåendet så får jag börja om och träna in en bättre position. Jag gjorde tabben att träna henne i samma position som jag hade mina killar i men eftersom hon är mindre än dem så gick hennes rumpa då ut aldeles för snett från min kropp. Jag märkte inte heller att hon trängde förrän jag såg det på film för hon var så himla snabb o smidig med att flytta hennes framben från mitt vänsterben. Tur då att det finns kamera så man kan se sig själv från ett annat perspektiv   .


I går så la jag ett spår till henne vilket jag även ska göra i morgon. Jag ska nu först fokusera på att få ner tempot lite i början utav spåret eftersom hon lätt drar på lite för mycket då. Det jag gjorde igår och som verkar funka bra var att jag la många vinklar väldigt väldigt tätt i början. Det gjorde att hon inte kunde dra på så snabbt utan hon blev tvungen att jobba lugnare och mer fokuserat   .


I helgen har jag kurs i Haninge, skönt att slippa åka så långt men det kommer nog att kännas konstigt hi hi.


Hälsn Annica


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 18 oktober 2012 23:22

Nu har jag fått en ny hemsida och oxå en ny blogg. Båda finns på min gamla hemsidesadress www.allerhundar.com Jag kommer inte att använda den här bloggen något mera men besök gärna min nya där jag även ska försöka skriva lite oftare :)) Hälsn ...

Av Annica - 31 juli 2012 22:07


I helgen så var jag i Gagnef och tävlade med Gin. Första dagen var hon ganska het och i agilityklassen så diskade jag henne då hon formligen flög av A-hindret och jag ville då att hon skulle ta om kontaktfältet   . I hoppklassen...

Av Annica - 26 juli 2012 19:11

......... Och lite annat :) De tre sista dagarna på Slottshoppet slutade inte lika bra resultatmässigt som de första dagarna. Fem diskningar och ett felfritt lopp med SM- pinne blev det. Trots de diskade loppen så var jag ändå nästan mer nöjd med ...

Av Annica - 10 juli 2012 23:19

  I år arrangeras tävlingen "Slottshoppet" för första gången på vackra Wiks slott strax utanför Uppsala och det är deltagare från både Norge, Finland , Danmark och Sverige.   Tävlingen håller på från lördag till lördag med vilodag på onsdagen (...

Av Annica - 13 juni 2012 22:37

  Nu äntligen börjar det dra ihop sig för årets höjdpunkt, SM i Borlänge   .   1995 var mitt första SM som jag deltog på och sedan dess så har jag deltagit på alla och om jag inte räknat fel så blir årets SM mitt 18:e och Gin är min 6:e hund so...

Ovido - Quiz & Flashcards