Direktlänk till inlägg 15 juni 2010

Lääääänge sen....

Av Annica - 15 juni 2010 22:47



Ja nu var det verkligen ett tag sedan jag skrev något men dagarna går så fort och det har varit fullt upp så tiden har tyvär inte funnits   .



Jag har haft några kvällskurser och en del privatkurser och i lördags morse tog jag flyget upp till Luleå där jag hade kurs hela helgen. Hundarna fick då inte följa med utan de fick vara hemma och vakta huset och bara ha det lugnt och skönt tillsammans med Elin   .



Ess har jag tränat agility ganska hårt och intensivt med de senaste veckorna för att förbereda honom så mycket som möjligt för SM som är nu i helgen.

Han känns riktigt bra på alla vis och har nog aldrig tidigare varit i så bra form som han är i nu  .

Värre är det för hans matte som har svårt att hitta både inspiration och rätt fokusering. Detta blir mitt 16:onde SM och jag har aldrig tidigare haft svårt att ladda men det är bara att hoppas att den "rätta" känslan kanske infinner sig då man väl är på plats   .




Ginni-binni-bus har oxå fått träna lite agility och hon förvånar mig med att ha en riktigt bra kroppskontroll och hon kan tempoväxla hur enkelt och smidigt som helst.

Då hon får dra på framåt så länger hon något helt otroligt på kliven men hon kan lika fort korta av stegen och göra otroligt snäva svängar .

Slalomen och kontaktfälten gör hon oxå riktigt fint och hon söker hinder mer och mer samtidigt som hon är otroligt lyhörd .



Gins skyddsträning med Toni har satt igång ordentligt. Två gånger i veckan tränar vi hos honom och hon gör framsteg för varje gång. Vi har jobbat mycket med lydnaden före skyddsarbetet samt hennes bett och skall. Nu är hon mycket lugnare och mycket mer hanterbar. Hon är även lugnare i bettet och börjar mer o mer hitta rätt bett-teknik    .


Gin har även fått flera spår. Jag har lagt spåren på ganska torra jordunderlag varvat med kort gräs. Tempot börjar bli bättre o bättre då hon får många täta vinklar i början av spåren. Hon börjar även bli mycket säkrare i hennes spårarbete och hon spårar nu riktigt bra tycker jag.

Det är ju IPO-spåret som jag fokuserar på och då är det viktigt med ett lugnt att sansat tempo så att hon hela tiden håller sig i spårkärnan och håller samma tempo heeela spåret   .


Jag fortsätter även träna "rätt" position i fria följet med henne samt rondering, hoppteknik och bevakning i skulet   .


Hälsn Annica .

 
 
Micke & Camilla

Micke & Camilla

16 juni 2010 18:36

Stort lycka till på SM !

http://www.hjortarna.dinstudio.se

 
Sanna

Sanna

20 juni 2010 15:08

Hej Annica!! Jag har kollat på lite resultatlistor från SM. Verkar gå bra för er där borta!! Roligt!! Själva njuter vi fortfarande av vår finfina 2a och 11e placering på SoSuBk för några helger sen. Hihi! Vi hörs!! / Sanna

http://www.sannatassa.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 18 oktober 2012 23:22

Nu har jag fått en ny hemsida och oxå en ny blogg. Båda finns på min gamla hemsidesadress www.allerhundar.com Jag kommer inte att använda den här bloggen något mera men besök gärna min nya där jag även ska försöka skriva lite oftare :)) Hälsn ...

Av Annica - 31 juli 2012 22:07


I helgen så var jag i Gagnef och tävlade med Gin. Första dagen var hon ganska het och i agilityklassen så diskade jag henne då hon formligen flög av A-hindret och jag ville då att hon skulle ta om kontaktfältet   . I hoppklassen...

Av Annica - 26 juli 2012 19:11

......... Och lite annat :) De tre sista dagarna på Slottshoppet slutade inte lika bra resultatmässigt som de första dagarna. Fem diskningar och ett felfritt lopp med SM- pinne blev det. Trots de diskade loppen så var jag ändå nästan mer nöjd med ...

Av Annica - 10 juli 2012 23:19

  I år arrangeras tävlingen "Slottshoppet" för första gången på vackra Wiks slott strax utanför Uppsala och det är deltagare från både Norge, Finland , Danmark och Sverige.   Tävlingen håller på från lördag till lördag med vilodag på onsdagen (...

Av Annica - 13 juni 2012 22:37

  Nu äntligen börjar det dra ihop sig för årets höjdpunkt, SM i Borlänge   .   1995 var mitt första SM som jag deltog på och sedan dess så har jag deltagit på alla och om jag inte räknat fel så blir årets SM mitt 18:e och Gin är min 6:e hund so...

Ovido - Quiz & Flashcards