Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

SM

Av Annica - 21 juni 2010 16:40


Ja då var årets SM redan till ända, det har varit ett bra och välordnat arrangemang på alla vis   .



Individuellt körde vi först hoppklass. där var vi felfria men hade tyvär en för lång sväng på ett ställe som kostade lite tid. Det var många felfria ekipage och jag låg ca 2.5 sek efter täten på en 18:e plats inför finalen. 


I finalloppet rev tyvär Ess andra hindret men vi fortsatte köra på och gjorde ett helt ok lopp. Med våra fem fel så slutade vi på en 14:onde plats totalt  .


Jag är så otroligt nöjd med Ess och hans sätt att klara av pressade situationer som ändå ett mästerskap är. Återigen så visar han en enorm styrka och klarar av att behålla fokus och koncentrationen helt suveränt.

Man glömmer lätt att han bara är 4 år och redan varit med på tre SM både individuellt och i lag. Dessutom har han tagit medalj med laget på alla SM som han varit med på. Två Brons och ett Guld inte konstigt att jag är redigt stolt över min lille kille      .



I lag-klassen så blev det i år en riktigt rysare   .


Vi hade till SM tagit in Veronica med hennes Femme i stället för min Ian. Veronica skulle starta först i laget, sedan Anna följt av Anders och sist jag.


Första loppet var ett agilitylopp.

Femme går oturligt ur slalomen så Veronica måste ta om henne vilket tog lite tid men de fick "bara" fem fel. Gandalf går omkull i en sväng vilket oxå tar lite tid, dessutom fick han fem fel på gungans uppfart.

Nu var det ganska stor press på mig och Anders om vi överhuvudtaget skulle få en bra placering inför final-loppet. Både Anders och jag gör felfria lopp och laget slutar med totalt fem fel på en femte plats i detta lopp.



I finalen visste vi att vi alla var tvugna att göra vårat allra yttersta om vi överhuvudtaget skulle ta medalj samt att några lag helst skulle köra bort sig  oxå  .



Veronica går in först och drar oturligt nog på sig 10 fel, oj oj oj nu var pressen ganska stor på oss andra.

Anna kör ett felfritt lopp och jag kan säga att pulsen på mig och Anders nu är ganska hög.

Anders klarar av pressen och gör ett felfritt lopp och nu bara måste, måste måste jag köra felfritt.

Jag har stått i liknande pressade situationer förut och klarat det så det var bara att försöka lita på sin rutin trots att jag var riktigt riktigt nervös. Trots pressen så klarade jag o Ess av att köra ett riktigt bra felfritt lopp, Ess gjorde en så himla bra prestation så jag nästan får gåshud.


Nu hade vi alla i laget gjort allt vad vi kunde och nu återstod bara en nervös väntan för att se vad lagen som låg före oss gjorde.


Två lag körde bort sig så vi slutade totalt på en BRONS- plats   . Återigen har NO LIMIT tagit medalj på SM !!!


En stor eloge och massor med kramar till mina lagkamrater som har en så otroligt bra lag-anda och alltid gör sitt allra yttersta i alla lägen. Ni är helt suveräna och det visade ni verkligen på årets SM   .


En massa grattisar vill jag ge till alla "mina" kursare som var med på SM och gjorde riktigt bra prestationer. Det är en stor bedrift att bara ta sig till SM, ni är så himla duktiga allihopa   .


Grattis till laget Pro-Plan med mina vänner Fredrik, Jenny, Stina och Sofia som tog Silver   .


Eftersom Jenny har Ians dotter Glimma i Pro-Plan och Anna Ians son Gandalfi No Limit så var det två av Ians barns som stod på prispallen då lagen fick sina priser . Detta var jag extra stolt över förstås   .


Ett extra grattis till Åsa med Caddi som tog Brons i large-klassen, Catti med Calippo som kom på en 5:e plats i large och Alexandra med Nicki som tog Brons i medium och detta på era första SM, helt suveränt   !


Grattis oxå till Veronica som tog Guld med Excell i large, det var ni verkligen värda !



I morgon och på onsdag är jag på Åland och har kurs innan jag kommer hem o firar lite midsommar

Hälsn Annica   


 
 
Catti

Catti

21 juni 2010 17:31

Grattis igen till bronset! :) Tack för all peppning under SM, det behövde jag :) Kram

http://bcspeed.webs.com

 
Tina & Qila

Tina & Qila

21 juni 2010 20:35

Oj, oj! STORT GRATTIS för fina prestationer....
Vi ses på onsdag:)

http://home.aland.net/m04044

 
Camilla R

Camilla R

21 juni 2010 21:32

STORT GRATTIS till dig och ditt lag!
KANON-Bra jobbat! // Hälsningar från Camilla R & Micke

http://hjortarna.dinstudio.se

 
Anna-Karin

Anna-Karin

23 juni 2010 19:07

Grattis till Bronset. Ha en trevlig midsommar.
Anna-Karin, Nemo och Asterix

http://www.djurhalsa.se

 
Marie G

Marie G

23 juni 2010 19:31

GRATTIS till Lagbronset!!!
Bra jobbat hälsar Marie & Sheltieligan

http://marieosindie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 18 oktober 2012 23:22

Nu har jag fått en ny hemsida och oxå en ny blogg. Båda finns på min gamla hemsidesadress www.allerhundar.com Jag kommer inte att använda den här bloggen något mera men besök gärna min nya där jag även ska försöka skriva lite oftare :)) Hälsn ...

Av Annica - 31 juli 2012 22:07


I helgen så var jag i Gagnef och tävlade med Gin. Första dagen var hon ganska het och i agilityklassen så diskade jag henne då hon formligen flög av A-hindret och jag ville då att hon skulle ta om kontaktfältet   . I hoppklassen...

Av Annica - 26 juli 2012 19:11

......... Och lite annat :) De tre sista dagarna på Slottshoppet slutade inte lika bra resultatmässigt som de första dagarna. Fem diskningar och ett felfritt lopp med SM- pinne blev det. Trots de diskade loppen så var jag ändå nästan mer nöjd med ...

Av Annica - 10 juli 2012 23:19

  I år arrangeras tävlingen "Slottshoppet" för första gången på vackra Wiks slott strax utanför Uppsala och det är deltagare från både Norge, Finland , Danmark och Sverige.   Tävlingen håller på från lördag till lördag med vilodag på onsdagen (...

Av Annica - 13 juni 2012 22:37

  Nu äntligen börjar det dra ihop sig för årets höjdpunkt, SM i Borlänge   .   1995 var mitt första SM som jag deltog på och sedan dess så har jag deltagit på alla och om jag inte räknat fel så blir årets SM mitt 18:e och Gin är min 6:e hund so...

Presentation


Här får ni läsa lite om vad Ian, Ess och Gin har för sig.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Annica

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Presentation


Ovido - Quiz & Flashcards