Direktlänk till inlägg 29 oktober 2010

Ess är äntligen på G :)

Av Annica - 29 oktober 2010 16:05



Idag blir Gin 18 månader och idag har jag varit modig och anmält henne till SBA som ska gå nästa vecka, gulp...... hoppas att jag slipper ångra mig   .


Det var inte länge sedan som man åkte och hämtade lilla sessan och nu är hon redan stor nog att få börja tävla.  Tråkigt nog så finns det knappt några tävlingar nu ,bara två endagars på denna sida året som vi ska åka på, men jag ser verkligen fram emot nästa säsong, det ska bli otroligt spännande   .


Ess mår nu bara bättre och bättre och det gör mig så himla lycklig

Han har haft väldigt ont i ryggen som följd av erlichian men nu verkar det som att även det har släppt ordentligt. Den här veckan har han äntligen fått börja träna agility igen vid två tillfällen. Han är så otroligt taggad och så otroligt glad att få köra igen så det är en konst att ta det försiktigt med honom   . 


Vid det första tillfället så hoppade han fortfarande lite dåligt men jag märkte att han ändrade sin teknik efter hand som han troligen märkte att han inte hade ont längre.

Idag hoppade han mycket bättre men han har tappat muskler i bakdelen så det blir att träna upp dem ordentligt igen.


Nästa vecka ska vi till Rättvik och det ska bli så himla roligt att få tävla med honom igen  .

Nu håller jag tummarna allt jag kan för att han ska hålla ordentligt och inte bli dålig eller skada sig igen ! 


I helgen är jag i Vetlanda och har kurs   


Ha det gott hälsn Annica



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 18 oktober 2012 23:22

Nu har jag fått en ny hemsida och oxå en ny blogg. Båda finns på min gamla hemsidesadress www.allerhundar.com Jag kommer inte att använda den här bloggen något mera men besök gärna min nya där jag även ska försöka skriva lite oftare :)) Hälsn ...

Av Annica - 31 juli 2012 22:07


I helgen så var jag i Gagnef och tävlade med Gin. Första dagen var hon ganska het och i agilityklassen så diskade jag henne då hon formligen flög av A-hindret och jag ville då att hon skulle ta om kontaktfältet   . I hoppklassen...

Av Annica - 26 juli 2012 19:11

......... Och lite annat :) De tre sista dagarna på Slottshoppet slutade inte lika bra resultatmässigt som de första dagarna. Fem diskningar och ett felfritt lopp med SM- pinne blev det. Trots de diskade loppen så var jag ändå nästan mer nöjd med ...

Av Annica - 10 juli 2012 23:19

  I år arrangeras tävlingen "Slottshoppet" för första gången på vackra Wiks slott strax utanför Uppsala och det är deltagare från både Norge, Finland , Danmark och Sverige.   Tävlingen håller på från lördag till lördag med vilodag på onsdagen (...

Av Annica - 13 juni 2012 22:37

  Nu äntligen börjar det dra ihop sig för årets höjdpunkt, SM i Borlänge   .   1995 var mitt första SM som jag deltog på och sedan dess så har jag deltagit på alla och om jag inte räknat fel så blir årets SM mitt 18:e och Gin är min 6:e hund so...

Presentation


Här får ni läsa lite om vad Ian, Ess och Gin har för sig.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Annica

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Presentation


Ovido - Quiz & Flashcards