Direktlänk till inlägg 7 april 2011

Skyddsträning :)

Av Annica - 7 april 2011 19:25


Den här veckan har äntligen skyddsträningen hos Toni på Mallegården startat upp igen och två dagar har vi varit där och tränat redan  .


Efter att Gin inte har träffat en riktig figurant på nästan tre månader så var jag förberedd på att hon skulle vara mer vild än tam då vi kom dit första gången .

Sista träningarna som vi hade i december kunde hon fortfarande inte skälla ordentligt och om det fanns en skyddsarm i närheten så kunde hon inte gå fritt följ utan att gnälla som en tok.

Visserligen så har jag lagt ner oerhört mycket tid både på hennes skall och störningsträning sedan dess men att det skulle kunna gå att jobba något vettigt med henne då det både fanns figurant och arm i närheten det räknade jag inte direkt med.


MEN..... min lilla flicka förvånade mig totalt och jag måste medge att hon gjorde mig nästan mållös så duktig var hon   .


Hon var verkligen överlycklig över att vara tillbaka på skyddsplanen igen men så fort jag gav henne kommando för fot så blev hon koncentrerad på mig och jobbade lika fint som hon gör på andra platser, inget gnäll och inget överdrivet stressande på figuranten, toppen !

Vi tränade även markering i skulet och hon skällde så bra så jag nästan glömde bort att hon inte kunnat det tidigare   .

Hon var fortfarande ganska "het" men inte alls som hon tidigare varit och hon ville fortfarande komma väldigt nära Toni då hon skällde så det fick vi jobba väldigt mycket med.

Den träningen kommer att ta tid innan den helt sitter men som tur var så har vi båda bra tålamod   .


Nu kommer vi att ha ledigt (igen) från skyddträningen men som tur är bara i tre veckor och under den tiden ska jag försöka få henne att skälla flera gånger efter varandra än vad hon gör nu och även fortsätta med att få henne att hitta rätt position.



Jag kommer att nu på lördagmorgon åka på en tre veckors turne´ till Småland, Blekinge och Skåne för att hålla kurser på olika klubbar  . Samtidigt ska jag oxå passa på att tävla i fyra av dessa dagar i Kristianstad, Nybro, Skurup och Vetlanda då jag ändå är i närheten !



En väldigt rolig sak som hänt är att Gin har fått erbjudande att vara med i laget "Team ProPlan" på årets SM som går i Stockholm i juni vilket vi naturligtvis tackat JA till   .

Den 16 april ska vi tävla tillsammans i det laget i Kristianstad för att få ett litet genrep innan SM .


Laget" No Limit Junior" blev det tyvär ingen tävling i år med pga skadade hundar osv    .


Kvalperioden för SM 2012 startar efter Kristianstad och då kommer vi sätta in Gin i "No Limit" i stället.

"No Limit" kommer då bestå utav mig med både Ess o Gin, Anna med Gandalf och Anders med Nike    .


Hälsn Annica


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 18 oktober 2012 23:22

Nu har jag fått en ny hemsida och oxå en ny blogg. Båda finns på min gamla hemsidesadress www.allerhundar.com Jag kommer inte att använda den här bloggen något mera men besök gärna min nya där jag även ska försöka skriva lite oftare :)) Hälsn ...

Av Annica - 31 juli 2012 22:07


I helgen så var jag i Gagnef och tävlade med Gin. Första dagen var hon ganska het och i agilityklassen så diskade jag henne då hon formligen flög av A-hindret och jag ville då att hon skulle ta om kontaktfältet   . I hoppklassen...

Av Annica - 26 juli 2012 19:11

......... Och lite annat :) De tre sista dagarna på Slottshoppet slutade inte lika bra resultatmässigt som de första dagarna. Fem diskningar och ett felfritt lopp med SM- pinne blev det. Trots de diskade loppen så var jag ändå nästan mer nöjd med ...

Av Annica - 10 juli 2012 23:19

  I år arrangeras tävlingen "Slottshoppet" för första gången på vackra Wiks slott strax utanför Uppsala och det är deltagare från både Norge, Finland , Danmark och Sverige.   Tävlingen håller på från lördag till lördag med vilodag på onsdagen (...

Av Annica - 13 juni 2012 22:37

  Nu äntligen börjar det dra ihop sig för årets höjdpunkt, SM i Borlänge   .   1995 var mitt första SM som jag deltog på och sedan dess så har jag deltagit på alla och om jag inte räknat fel så blir årets SM mitt 18:e och Gin är min 6:e hund so...

Presentation


Här får ni läsa lite om vad Ian, Ess och Gin har för sig.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Annica

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Presentation


Ovido - Quiz & Flashcards