Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Vinst i hoppklass 2 :)

Av Annica - 19 april 2011 21:06


Nu har jag varit två dagar i Karlshamn och haft kurs i ett otroligt vackert väder och för väldigt trevliga och superduktiga kursdeltagare . PÅ onsdag och torsdag ska jag oxå vara här men då är det an annan grupp med deltagare som jag ska träffa  . 


Helgens tävlingar är jag riktigt nöjd med.

På lördagen så var jag i Kristianstad och då skulle vi köra två laglopp med laget "Team Pro-plan" som jag O Gin ska tävla med på SM.

Tyvär så var en hund skadad och en förare sjuk i laget men jag o Gin och Jenny som var stand-in för Fredrik och deras Fly körde våra lopp ändå trots att vi inte var fullt lag.

Första loppet var agilityklass och då gick Gin riktigt fint, hon stannade på alla kontaktfält, hoppade bra och var lyhörd. Dock fick hon fem fel på A-ets uppfart   .


Andra loppet var ett hopplopp och då slarvade hon lite med hoppningen.

Då hon rivit tre hinder så bröt jag henne i loppet och lät henne ta om sista rivna hindret.

Hon lär sig så lätt felinlärning och jag vill inte att hon ska tro att det är ok att riva bara för att det är tävling och därför väljer jag hellre att diska henne och låte henne ta om hindret än att hon ska få fortsätta och tro att det är ok.

Hon har kommit in i en period nu då hon testar lite grann på tävling för att se om hon kan ta hindrena på något annat vis än på det vi tränat för att på så vis kunna skynda sig till nästa hinder. Tyvär (för henne ) så har hon dock en envis förare som bryter och låter henne ta om och göra rätt i stället   .


På söndagen var vi i Nybro och tävlade individuellt.

Första loppet var en hoppklass och då hoppade hon riktigt bra och jobbade sig igenom banan mycket fint. Hon var felfri och hade bästa tiden och Vann därmed klassen och fick oxå sin första uppklassnings-pinne   .


Andra loppet var agilityklass och då började hon testa lite igen. Hon provade nu om det var ok att strunta i att stanna på balansens nerfart för att snabbt ta nästa hinder men det är inte alls ok så återigen så fick hon göra om och göra rätt   .


På fredag och lördag tävlar vi i Skurup och på måndag i Vetlanda och sedan har jag en vecka till med kurser här nere innan vi beger oss hemåt .


Hälsn Annica

 
 
Michaela

Michaela

20 april 2011 08:38

Din klokhet får du föra över på Tommy innan Pana ska ge sig ut på banan :P Tävlingsdjävulen tar så lätt över. Pana längtar till att få komma igång ordentligt.
Grattis till fina resultat :)

http://hundrelaterat.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 18 oktober 2012 23:22

Nu har jag fått en ny hemsida och oxå en ny blogg. Båda finns på min gamla hemsidesadress www.allerhundar.com Jag kommer inte att använda den här bloggen något mera men besök gärna min nya där jag även ska försöka skriva lite oftare :)) Hälsn ...

Av Annica - 31 juli 2012 22:07


I helgen så var jag i Gagnef och tävlade med Gin. Första dagen var hon ganska het och i agilityklassen så diskade jag henne då hon formligen flög av A-hindret och jag ville då att hon skulle ta om kontaktfältet   . I hoppklassen...

Av Annica - 26 juli 2012 19:11

......... Och lite annat :) De tre sista dagarna på Slottshoppet slutade inte lika bra resultatmässigt som de första dagarna. Fem diskningar och ett felfritt lopp med SM- pinne blev det. Trots de diskade loppen så var jag ändå nästan mer nöjd med ...

Av Annica - 10 juli 2012 23:19

  I år arrangeras tävlingen "Slottshoppet" för första gången på vackra Wiks slott strax utanför Uppsala och det är deltagare från både Norge, Finland , Danmark och Sverige.   Tävlingen håller på från lördag till lördag med vilodag på onsdagen (...

Av Annica - 13 juni 2012 22:37

  Nu äntligen börjar det dra ihop sig för årets höjdpunkt, SM i Borlänge   .   1995 var mitt första SM som jag deltog på och sedan dess så har jag deltagit på alla och om jag inte räknat fel så blir årets SM mitt 18:e och Gin är min 6:e hund so...

Presentation


Här får ni läsa lite om vad Ian, Ess och Gin har för sig.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Annica

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Presentation


Ovido - Quiz & Flashcards