Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

Helgens tävlingar

Av Annica - 24 maj 2011 21:31


Jag har nu precis kommit hem från Söderköping där jag har haft kurs i två dagar för ett gäng härliga o duktiga agilitymänniskor och nu är det hög tid att summera helgens tävlingar med Gin .


I lördags var vi först på våran hemmaklubb och tävlade en agilityklass. I det loppet blev hon tyvär diskad för att hon tog ett extra hinder men vi körde ändå sedan klart klassen.

Hon gjorde alla kontaktfält kanonbra , hoppade fint och läste min handling riktigt bra   .

Efter det åkte vi till Knivsta för att köra två laglopp med vårat lag "No Limit ".

I agilityklassen var hon felfri och i hoppklassen fick vi tyvär 10 fel som jag helt och hållet tar på mig   .


På söndagen åkte vi till SSBK för att köra två lopp .

I agilityklassen fick vi återigen 10 fel, en rivning som var slarv från Gins sida och en vägran som jag får ta på mig då jag missbedömde henne ordentligt.

I hoppklassen däremot var vi felfria och gick och Vann så nu har vi två uppflyttningspinnar i hoppklass 2   .


Då jag sammanfattar dessa fem lopp som vi gjort på två dagar så har hon endast rivit två hinder vilket är en oerhörd förbättring mot tidigare då hon i snitt kunde riva två hinder per lopp. Jag har verkligen lagt ner mycket träning på hennes hoppning så det är extra kul då det funkar   .


Hon har oxå varit mycket säkrare på min handling än tidigare så det har verkligen varit bra att vi fått till en period att kunna träna ordentligt på.


Jag har även ändrat hennes startposition från sittande  till liggande för några veckor sedan vilket är en mer naturlig startposition för henne anser jag och det har funkat riktigt bra i helgen.


Den här veckan ska hon få tre träningspass agility där vi ska fortsätta träna på bla hoppningen, starter och handlingen.


Igår fick hon ett ganska långt spår som hon klarade aldeles galant och jag har tänkt ge henne två spår till denna vecka.

I lydnaden går hon riktigt fint och vi fokuserar nu ordentligt på BH-provets lydnads-program   .


I skyddet har det varit lite förändringar för oss. Vi har bl.a av vissa anledningar bytt figurant och då även ändrat i träningsupplägget och träningssättet vilket har passat Gin lite bättre.

Nu är hon lugnare och kan jobba säkrare  i bl.a bettet och angreppet, skallet är fortfarande inte bra men det blir sakta bättre. Konflikterna är färre och hon är mer avslappnad så jag hoppas verkligen att detta ska funka   .


Sköt om er allihopa

Hälsn Annica





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 18 oktober 2012 23:22

Nu har jag fått en ny hemsida och oxå en ny blogg. Båda finns på min gamla hemsidesadress www.allerhundar.com Jag kommer inte att använda den här bloggen något mera men besök gärna min nya där jag även ska försöka skriva lite oftare :)) Hälsn ...

Av Annica - 31 juli 2012 22:07


I helgen så var jag i Gagnef och tävlade med Gin. Första dagen var hon ganska het och i agilityklassen så diskade jag henne då hon formligen flög av A-hindret och jag ville då att hon skulle ta om kontaktfältet   . I hoppklassen...

Av Annica - 26 juli 2012 19:11

......... Och lite annat :) De tre sista dagarna på Slottshoppet slutade inte lika bra resultatmässigt som de första dagarna. Fem diskningar och ett felfritt lopp med SM- pinne blev det. Trots de diskade loppen så var jag ändå nästan mer nöjd med ...

Av Annica - 10 juli 2012 23:19

  I år arrangeras tävlingen "Slottshoppet" för första gången på vackra Wiks slott strax utanför Uppsala och det är deltagare från både Norge, Finland , Danmark och Sverige.   Tävlingen håller på från lördag till lördag med vilodag på onsdagen (...

Av Annica - 13 juni 2012 22:37

  Nu äntligen börjar det dra ihop sig för årets höjdpunkt, SM i Borlänge   .   1995 var mitt första SM som jag deltog på och sedan dess så har jag deltagit på alla och om jag inte räknat fel så blir årets SM mitt 18:e och Gin är min 6:e hund so...

Presentation


Här får ni läsa lite om vad Ian, Ess och Gin har för sig.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Annica

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Presentation


Ovido - Quiz & Flashcards