Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

BH-prov och Väsby

Av Annica - 29 maj 2011 23:51


Nu var då äntligen BH-provet avklarat, jag har nojjat mig rätt rejält innan provet men det hade jag inte behövt. Gin uppförde sig klanderfritt och hon var jätte duktig  .


Vi började med miljödelen och det var den som jag varit mest nervös inför.

Men Gin brydde sig knappt om vare sig cyklisterna, joggarna eller bilarna som var med som störning. Hon hade heller inga problem med att gå in i folksamling, bli uppbunden, passera andra hundar osv.


Efter miljödelen så skulle vi göra lydnadsdelen och den hade jag tränat ganska mycket på men då vi skulle in på planen så ser hon ett skul och tror direkt att det är skydd på gång. Detta gjorde att jag blev en aning nervös för jag vet ju att hon blir mer energisk då det är skydd och då behöver jag kunna arbeta upp fokusen lite på plan innan hon samlar sig men det kunde jag ju knappast göra nu  .


Jag fick börja med platsliggningen medan en schäfertik skulle göra sitt lydnadsprogram. Först var Gin en aning nosig men hon slutade snabbt och hittade rätta fokuset.  Platsliggningen gick sedan jätte fint  .


Sedan var det våran tur att göra lydnaden och jag var fortfarande nervös medan Gin å sin sida hade förstått att det var lydnad och inte skydd.


Linförigheten gick fint och hon behöll kontakten och positionen under hela programmet förutom att hon hoppade ganska mycket vilket jag var lite missnöjd med.

 Dock kom jag på i slutet utav linförigheten att eftersom jag var en aning nervös så gick jag aldeles för fort mot vad jag brukar och det var därför som hon hoppade under gången så det fick jag rätta till på fria följet.

Stackars lilla Gin det är inte lätt att göra sitt bästa då man inte får hjälp av sin förare som man brukar  .


Efter gruppen som hon f.ö gjorde bra utan att bli störd så började min nervositet släppa och jag kunde samla ihop mig själv ordentligt så fria följet blev mycket bättre utfört från bådas sida.

Både sättandet och läggande under gång gjorde hon oxå kanonfint och därmed var provet slut och vi fick våran bedömning som var Godkänt !!!! .


Nu är det fritt fram att tävla IPO för oss men vi börjar nog ändå med någon eller några BSL-prov först så att vi får köra igenom bara spåret och lydnaden tills skyddet blir helt klart, det ska bli riktigt roligt ! 



Efter detta så åkte jag sedan till Väsby där de hade agilitytävling som jag anmält till. Det passade väldigt bra att de hade klass 1 på fm så hann jag köra mina klass 2 lopp efter BH-provet   .


Första loppet var agilityklassen som hon hoppade snett över långhoppet i och eftersom jag lät henne fortsätta så blev vi diskade men annars så gjorde hon ett riktigt fint lopp.


Andra loppet var hoppklassen och jag hade inte alls så stora förväntningar eftersom Gin varit igång hela dagen och hon vid detta laget mycket väl kunnde vara ganska trött.

Men det visade sig att hon är duktig på att återhämta sig så något spår utav trötthet såg jag inte.


Hon gjorde ett riktigt bra lopp, ett utav hennes bästa helt klart. Felfri med bästa tiden, Vinst i klassen och våran sista uppflyttningspinne blev det som resultat   .


Nu är hon alltså redan uppflyttad till hoppklass 3 och jag tror knappt att det är sant.

Redan nästa vecka ska vi göra klass 3-debut och det kommer att bli ett stort steg ifrån den typ av banor som vi kört i klass 2, riktigt spännande ska det bli   .


Här är en startklar tjej  ;)


 

Min fina Ess på en utav "hans" stenar som han alltid klättrar upp på på promenaderna  .  

   

Hälsn Annica


 
 
Anna-Karin

Anna-Karin

3 juni 2011 22:01

Grattis till godkänt BH-prov och uppflyttning i klass 3.
Anna-Karin och Nemo

http://www.djurhalsa.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 18 oktober 2012 23:22

Nu har jag fått en ny hemsida och oxå en ny blogg. Båda finns på min gamla hemsidesadress www.allerhundar.com Jag kommer inte att använda den här bloggen något mera men besök gärna min nya där jag även ska försöka skriva lite oftare :)) Hälsn ...

Av Annica - 31 juli 2012 22:07


I helgen så var jag i Gagnef och tävlade med Gin. Första dagen var hon ganska het och i agilityklassen så diskade jag henne då hon formligen flög av A-hindret och jag ville då att hon skulle ta om kontaktfältet   . I hoppklassen...

Av Annica - 26 juli 2012 19:11

......... Och lite annat :) De tre sista dagarna på Slottshoppet slutade inte lika bra resultatmässigt som de första dagarna. Fem diskningar och ett felfritt lopp med SM- pinne blev det. Trots de diskade loppen så var jag ändå nästan mer nöjd med ...

Av Annica - 10 juli 2012 23:19

  I år arrangeras tävlingen "Slottshoppet" för första gången på vackra Wiks slott strax utanför Uppsala och det är deltagare från både Norge, Finland , Danmark och Sverige.   Tävlingen håller på från lördag till lördag med vilodag på onsdagen (...

Av Annica - 13 juni 2012 22:37

  Nu äntligen börjar det dra ihop sig för årets höjdpunkt, SM i Borlänge   .   1995 var mitt första SM som jag deltog på och sedan dess så har jag deltagit på alla och om jag inte räknat fel så blir årets SM mitt 18:e och Gin är min 6:e hund so...

Presentation


Här får ni läsa lite om vad Ian, Ess och Gin har för sig.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Annica

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Presentation


Ovido - Quiz & Flashcards