Direktlänk till inlägg 6 juni 2011

Falkenberg och Göteborg

Av Annica - 6 juni 2011 23:42


Ja då var man hemma igen efter några dagars vistelse på strålande varma västkusten som innehöll tre trevliga tävlingsdagar  .


Gin har gjort flera riktigt bra lopp men tyvär så har vi inte fått till något felfritt men däremot har vi fått riktigt bra tävlings-träning.


På fredagen och lördagen var vi i Falkenberg och då fick hon köra hoppklass 3 för första gången samt agilityklass 2.


Klass 3 är en aning för svåra för henne och mig för tillfället men jag ser det som en bra erfarenhet att se var hon ligger i olika situationer och vad vi behöver träna mera på.


Fredagens agilityklass gjorde hon ett riktigt fint lopp men fick tyvär en rivning. Resultatet räckte till en femte plats utav ca 30 startande men tyvär ingen uppflyttningspinne.

Lördagens agilityklass vet jag inte riktigt vad som hände men det var näst intill ett utav de sämsta lopp vi gjort där verkligen ingenting stämde men så kan det ju vara ibland.


I dag (måndag) var vi i Göteborg och körde en agilityklass.

En en gång gjorde hon ett riktigt fint lopp men även här fick vi en nedrig rivning  .

Resultatet räckte dock till en fjärde plats utav ca 20 starter men inte heller här fick vi någon uppflyttningspinne  .


Nu är jag hemma i två dagar innan jag på torsdag åker till Luleå där jag ska hålla kurs i 4 dagar. Direkt efter det åker jag sedan till Åland och håller även där kurs men då i 2 dagar.

Efter Åland  bär det av hemåt och då är det bara SM-laddning som gäller  



Här är Gin efter ett träningspass hemma, tur att hon har en stor mun så att båda leksakerna får plats  .  

 

Några sommarbilder på hundarna :

       

Hälsn Annica 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 18 oktober 2012 23:22

Nu har jag fått en ny hemsida och oxå en ny blogg. Båda finns på min gamla hemsidesadress www.allerhundar.com Jag kommer inte att använda den här bloggen något mera men besök gärna min nya där jag även ska försöka skriva lite oftare :)) Hälsn ...

Av Annica - 31 juli 2012 22:07


I helgen så var jag i Gagnef och tävlade med Gin. Första dagen var hon ganska het och i agilityklassen så diskade jag henne då hon formligen flög av A-hindret och jag ville då att hon skulle ta om kontaktfältet   . I hoppklassen...

Av Annica - 26 juli 2012 19:11

......... Och lite annat :) De tre sista dagarna på Slottshoppet slutade inte lika bra resultatmässigt som de första dagarna. Fem diskningar och ett felfritt lopp med SM- pinne blev det. Trots de diskade loppen så var jag ändå nästan mer nöjd med ...

Av Annica - 10 juli 2012 23:19

  I år arrangeras tävlingen "Slottshoppet" för första gången på vackra Wiks slott strax utanför Uppsala och det är deltagare från både Norge, Finland , Danmark och Sverige.   Tävlingen håller på från lördag till lördag med vilodag på onsdagen (...

Av Annica - 13 juni 2012 22:37

  Nu äntligen börjar det dra ihop sig för årets höjdpunkt, SM i Borlänge   .   1995 var mitt första SM som jag deltog på och sedan dess så har jag deltagit på alla och om jag inte räknat fel så blir årets SM mitt 18:e och Gin är min 6:e hund so...

Presentation


Här får ni läsa lite om vad Ian, Ess och Gin har för sig.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Annica

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Presentation


Ovido - Quiz & Flashcards