Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

Kennelläger m.m .....

Av Annica - 10 augusti 2011 16:15


Nu var det väldigt länge sedan som jag skrev men jag ska försöka sammanfatta lite utav det som hänt sedan sist  .


I mitten utav juli var jag i Ulricehamn och tävlade, dock med inga direkta resultat. Det bästa var en 7:e plac i en agilityklass utav 85 starter vilket även resulterade i en SM-pinne  .

Hon har gjort bra lopp men klass 3 är ett ganska stort steg ifrån klass 2 o det som vi missat i loppen har varit sådant som vi ännu ej hunnit träna. Jag diskade henne även själv då jag ville att hon skulle göra kontaktfälten ordentligt i några lopp.


Några dagar efter Ulricehamn  åkte vi till Skåne o Blekinge för att hålla kurs i 7 dagar , vi besökte Ystad, Hässleholm, Karlskrona och Kristianstad   .


Förra veckan var jag på en kvällstävling i Knivsta. Vi diskade oss i båda klasserna tyvär men jag är trots detta nöjd med Gins prestationer.

I agilityklassen så tog hon alla kontaktfält riktigt bra utom A-ets uppfart så då diskade jag henne och lät henne ta om uppfarten.

I hoppklassen gick hon riktigt fint ända tills jag vred kroppen ett kvarts varv fel så hon tog ett hinder från fel håll, det är verkligen små marginaler i agilityn   .


I helgen har vi varit på vårat första Lindjax-läger och det har varit jätte trevligt att få träffa så många härliga hundar med kanon-trevliga familjer.

Vi var hemma hos uppfödarna Sverker och Annette och med deras värme och generositet så blev lägret väldigt väldigt lyckat   .

Flera utav Gins syskon var med och det var riktigt kul att se hur de såg ut nu och hur de var som individer. De som jag träffade var otroligt trevliga och väldigt fina och alla var superduktiga  .

En massa andra Lindjax-vovvar var oxå med och det var riktigt kul att se hur de såg ut och hur de jobbade osv.  


På fredag em började vi med att köra två pass skydd med Sverker som figurant. Gin var jätte duktig och det var riktigt skoj med skydd igen  .


Lördagen började med att vi la ett långt o ganska svårt IPO-spår som hon klarade galant. Sedan drog vi iväg o tränade lite agility innan vi intog lite lunch och efter det blev det skydds-träning igen.


På söndagen la vi ett till IPO-spår som oxå det gick bra och sedan körde jag ett ganska ordentligt lydnadspass med henne.

Innan vi åkte hem så hann vi med lite mer skydds-träning och efter att jag fått några värdefulla tips i helgen som gjorde att Gin funkade riktigt bra så börjar jag faktiskt känna mig lite sugen på skyddet igen  


Eftersom Gin nu spårar riktigt bra och hennes lydnad blir bättre och bättre så funderar jag på att ev köra någon BSL- tävling till hösten men vi får se om jag ändrar mig eller inte hi hi.


På fredag tar jag flyget upp till Gällivare där jag ska hålla kurs hela helgen och på tisdag o onsdag är jag på Åland och har kurs   .


Sköt om er alla hälsn Annica



 
 
Camilla R

Camilla R

12 augusti 2011 22:11

Kul att läsa lite nytt här. Men som ni far och flänger överallt! Ha det nu så bra. / Hälsningar från Camilla R

http://hjortarna.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 18 oktober 2012 23:22

Nu har jag fått en ny hemsida och oxå en ny blogg. Båda finns på min gamla hemsidesadress www.allerhundar.com Jag kommer inte att använda den här bloggen något mera men besök gärna min nya där jag även ska försöka skriva lite oftare :)) Hälsn ...

Av Annica - 31 juli 2012 22:07


I helgen så var jag i Gagnef och tävlade med Gin. Första dagen var hon ganska het och i agilityklassen så diskade jag henne då hon formligen flög av A-hindret och jag ville då att hon skulle ta om kontaktfältet   . I hoppklassen...

Av Annica - 26 juli 2012 19:11

......... Och lite annat :) De tre sista dagarna på Slottshoppet slutade inte lika bra resultatmässigt som de första dagarna. Fem diskningar och ett felfritt lopp med SM- pinne blev det. Trots de diskade loppen så var jag ändå nästan mer nöjd med ...

Av Annica - 10 juli 2012 23:19

  I år arrangeras tävlingen "Slottshoppet" för första gången på vackra Wiks slott strax utanför Uppsala och det är deltagare från både Norge, Finland , Danmark och Sverige.   Tävlingen håller på från lördag till lördag med vilodag på onsdagen (...

Av Annica - 13 juni 2012 22:37

  Nu äntligen börjar det dra ihop sig för årets höjdpunkt, SM i Borlänge   .   1995 var mitt första SM som jag deltog på och sedan dess så har jag deltagit på alla och om jag inte räknat fel så blir årets SM mitt 18:e och Gin är min 6:e hund so...

Presentation


Här får ni läsa lite om vad Ian, Ess och Gin har för sig.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Annica

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Presentation


Ovido - Quiz & Flashcards