Alla inlägg den 8 december 2010

Av Annica - 8 december 2010 18:48


I lördags åkte vi till Linköping och tävlade jag och Gin  .


Det var en inofficiell tävling med två öppna klasser som arrangerades och det är alltid trevligt att få lite tävlingsträning   .


 Gin var lika fokuserad på denna tävling som den senaste och var lika lyhörd som hon brukar men däremot tyckte jag att hon kändes lite säkrare och frågade inte lika mycket som sist vilket kändes jätte bra   .


Första klassen var en agilityklass med både flyt och handling i. Jag höll kvar henne lite på balansens nerfart så vi förlorade lite tid där men vi fick till ett felfritt lopp och slutade på en 3:e plats.


I hoppklassen var det oxå bra med flyt och med trevliga handlingsmöjligheter. Jag höll dock på att få en vägran på en tunnel där jag var lite slarvig med att fullfölja men jag såg vad som höll på att hända i precis sista stund   .


Förutom att vi förlorade en aning i tid vid den tunneln så gjorde hon ett riktigt fint lopp och var felfri även i det loppet och vi Vann klassen !

Synd att det inte var en officiell tävling för nu fick vi ju tyvär inga pinnar men bra erfarenhet   .


Direkt efter tävlingen åkte jag ner till Skåne och Bjuv för att hålla kurs hela söndag och måndag för ett gäng super-trevliga människor    .


På lördag åker jag till Götene och tävlar med Gin igen och denna gång är det en officiell tävling   .


Hälsn Annica

Presentation


Här får ni läsa lite om vad Ian, Ess och Gin har för sig.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Annica

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Presentation


Ovido - Quiz & Flashcards