Alla inlägg den 13 december 2010

Av Annica - 13 december 2010 18:15


I lördags var det dax för Gins och min andra officiella tävling i Götene och vi kom dit sent om sider efter en riktig jobbig resa i halkan.


Jag hann gå banan någon minut innan det var dax att värma upp Gin för naturligtvis hade vi ju nr 1 oxå   .

Nåväl det var bara att fokusera och inte visa Gin att det var lite stressigt för oss men hon verkar veta precis vad som skulle hända och hon hade inga problem att hitta koncentrationen   .


I agilityklassen som var först var det först tre hopphinder som stod lite snett o vint och sedan så skulle hon ta balansen. Där stannar hon jätte fint på uppfarten men tappar sedan balansen då hon ska fortsätta o ramlar av hindret. Hon får ta hindret igen och sedan kör vi vidare med en extra fokus på gungan o A-ets nerfarter.


I hoppklassen gör hon ett riktigt fint lopp, blir felfri och Vinner klassen och därmed får vi våran andra uppflyttningspinne på våra två starter   .



För två år sedan åkte jag till Finland och tävlade några gånger under vintern. Detta var oerhört inspirerande och utvecklande för mig både som förare, tränare och instruktör.


För mig personligen så tycker jag att finnarna är bland de bästa agilityförarna, jag gillar deras sätt att köra hund och deras topp är otroligt bred och jag har alltid inspirerats utav dem.

Jag utvecklas mycket av att möta de som jag anser är de bästa och att utvecklas både som förare och instruktör är jätte viktigt tycker jag.


Nu i vinter har jag bestämt att köra samma upplägg som för två år sedan och jag har planerat in flera tävlingar i Finland under vintern. 

Jag kommer dock bara att köra med Gin eftersom Ess behöver några fler månader att bygga upp sig på.


Det ska bli otroligt roligt och givande och jag hoppas att jag får ordentligt med inspiration och nya input både för Gins träningsupplägg och för mina kurser och samtidigt får Gin massa nya erfarenheter, bättre kan det inte bli   .


Nu har jag en både spännande och intressant vinter att se fram emot .


Trevlig Lucia på er allihop   .


Presentation


Här får ni läsa lite om vad Ian, Ess och Gin har för sig.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Annica

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Presentation


Ovido - Quiz & Flashcards