Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Annica - 19 augusti 2010 21:57


I söndags var jag i Märsta-Sigtuna för att försöka få våran sista SM-pinne och tro det eller ej , vi lyckades så nu är Ess kvalad till SM 2011   .


Den här veckan har vi haft besök utav Tease och hennes nya "syster" Ebba.

Jag saknar verkligen Tease, hon är så otroligt speciell och det är tomt här utan henne. Men jag vet oxå att hon har det mycket bättre hos brorsan och hans familj och jag kan ju träffa henne när jag vill och ibland så får jag ju även "låna" henne då familjen ska bort   .


Gin har fått några spår denna vecka som hon klarat väldigt bra och även lydnaden blir bättre och bättre. Hennes position i fria följet börjar hon verkligen att bli säker på  likaså inkallningen     .


I agilityn så känns det som att hon ökat farten ytterligare, vilket i sig är jätte kul men hon har i och med det fått det svårare med hennes hoppteknik igen. Hon hittar inte riktigt tajmingen i den nya farten så jag har fått jobba ganska mycket på det den här veckan. Däremot blir hon stabilare och stabilare på kontaktfälten och nu kan jag trigga henne riktigt ordentligt och han klarar ändå att hålla sig kvar   .


I morgon åker vi till Skåne för att hålla kurs i helgen och på måndag börjar äntligen skyddsträningen igen   .


Trevlig helg   


Presentation


Här får ni läsa lite om vad Ian, Ess och Gin har för sig.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Annica

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Presentation


Ovido - Quiz & Flashcards