Alla inlägg den 30 september 2010

Av Annica - 30 september 2010 22:26


Den här veckan startade väldigt sorgligt då Ians förstfödde dotter Glimma lämnade oss aldeles för tidigt i måndags. Mina tankar går till hennes matte och husse Jenny och Fredrik   .



Ess träning ligger fortfarande nere någon vecka till förutom konditionsträningen förstås.


Gins träning har fortsatt ungefär på samma vis som förra veckan. Hon har bl.a spårat tre spår på stubbåker varav ett av spåren då det blåste riktigt rejält ute men hon fixade alla spår riktigt bra   .


I lydnaden har mest fokus legat på hennes position i fria följet samt inkallningen och apporteringen.


Två skyddspass har det blivit då vi jobbat på skallet, hennes bett och störningsträning i lydnaden.


Även två agilitypass har vi hunnit med   . Jag har mest tränat henne på slalomingångar från fart med mig en bit efter henne samt mer säkerhet och stabilitet på balansbommens nerfart. Även släppträning där jag vill att hon ska bli bättre på att hitta hinder som inte står helt självklart har vi oxå tränat lite extra på.


I morgon åker jag till Åland där jag ska hålla kurs hela helgen och på måndag åker jag till Eslöv för att även där hålla kurs tisdag och onsdag   .


Hälsn Annica


  

Presentation


Här får ni läsa lite om vad Ian, Ess och Gin har för sig.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Annica

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Presentation


Ovido - Quiz & Flashcards