Direktlänk till inlägg 15 september 2011

Ändrade planer :(

Av Annica - 15 september 2011 23:53


Som jag skrivit tidigare så hade jag planerat att tävla BSL med Gin nu i höst men pga hennes ganska långa konvalecense efter ormbettet så känner jag att jag får skjuta upp de planerna till våren.


Vi har förlorat aldeles för mycket och värdefull träningstid för att jag ska kunna få henne så färdig som jag vill ha henne till provet så det är bättre att försöka igen till våren istället.


Jag har även fått ställa in några agility-tävlingar pga av detta men jag har planerat in en endagars tävling i Kungälv och två dagars tävlingar i Finland i stället i höst :).


På måndag ska jag äntligen ta det sista blodprovet och om dessa svar oxå ser bra ut så får jag börja sätta igång henne lite försiktigt och det ska i så fall bli himla skönt.

Gin har, trots allt, klarat av denna lååånga tid i stillhet mycket bättre än vad jag kunnat tro men nu märker jag ibland att hon börjar få nog. Rätt som det är då man minst anar det så kan hon bara spåra ur och få riktiga "tokfnatt". Det är väldigt svårt att hålla sig för skratt i dessa lägen för hon ser så otroligt rolig ut men det gäller bara att snabbt försöka få henne på andra tankar så hon blir lugn igen ( vilket ibland är lättare sagt än gjort ) 



I helgen har jag kurs i Växjö och nästa vecka har jag kurs i Ronneby på torsdagen o fredagen och hela nästa helg är jag i Ystad och kursar   .


Hemsidan är nu oxå uppdaterad   .


Hälsn Annica

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 18 oktober 2012 23:22

Nu har jag fått en ny hemsida och oxå en ny blogg. Båda finns på min gamla hemsidesadress www.allerhundar.com Jag kommer inte att använda den här bloggen något mera men besök gärna min nya där jag även ska försöka skriva lite oftare :)) Hälsn ...

Av Annica - 31 juli 2012 22:07


I helgen så var jag i Gagnef och tävlade med Gin. Första dagen var hon ganska het och i agilityklassen så diskade jag henne då hon formligen flög av A-hindret och jag ville då att hon skulle ta om kontaktfältet   . I hoppklassen...

Av Annica - 26 juli 2012 19:11

......... Och lite annat :) De tre sista dagarna på Slottshoppet slutade inte lika bra resultatmässigt som de första dagarna. Fem diskningar och ett felfritt lopp med SM- pinne blev det. Trots de diskade loppen så var jag ändå nästan mer nöjd med ...

Av Annica - 10 juli 2012 23:19

  I år arrangeras tävlingen "Slottshoppet" för första gången på vackra Wiks slott strax utanför Uppsala och det är deltagare från både Norge, Finland , Danmark och Sverige.   Tävlingen håller på från lördag till lördag med vilodag på onsdagen (...

Av Annica - 13 juni 2012 22:37

  Nu äntligen börjar det dra ihop sig för årets höjdpunkt, SM i Borlänge   .   1995 var mitt första SM som jag deltog på och sedan dess så har jag deltagit på alla och om jag inte räknat fel så blir årets SM mitt 18:e och Gin är min 6:e hund so...

Ovido - Quiz & Flashcards