Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Annica - 11 juli 2011 15:55


När jag nu kommit hem från fyra tävlingsdagar i Skutskär så kan jag bara konstatera att fyra dagar var en för mycket för oss.

Sista tävlingsdagen var både jag och Gin mentalt riktigt trötta och gjorde inte  några topp-prestationer direkt, två disk utav två möjliga blev det .


Jag har anmält oss till en två dagars tävling i Fagersta idag och i morgon men jag valde att åka hem istället. Både jag och Gin behöver lite vila och framför allt träna lite innan vi åker till Borås nästa helg och tävlar. 


De första tre dagarna däremot i Skutskär gjorde vi bra lopp och fick till både SM-pinnar, uppflyttning och Cert  .


Första dagen var det två lagklasser och eftersom vi tyvär inte hade Anna och Gandalf med på denna tävling så betydde det att vi måste få våra tre andra hundar i mål om vi överhuvudtaget skulle få ett resultat. 

I hoppklassen diskade sig tyvär Otto men Gin och Nike gjorde två fina felfria lopp.

I agilityklassen var Otto och Nike felfria och Gin fick fem fel på en rivning. Detta resultat räckte ändå till Vinst i klassen och därmed fick vi våran sista SM-pinne i agilityklass, nu behöver vi "bara" en pinne till i hoppklass innan vi är klara med laget till SM 2012.


Andra dagen diskade jag och Gin oss i hoppklassen men var felfria i agilityklass 2.

Vi vann klassen och fick våran sista uppflyttnings-pinne och blev därmed uppflyttade till Agilityklass 3  .


Här är loppet :


Tredje dagen diskade vi oss i agilityklass men fick ett felfritt lopp i hoppklass 3.

Detta räckte till en 4:e plats utav 125 startande hundar och vi fick SM-pinne samt Certet    .


Här är loppet:


Nu ska vi ta det lite lugnt här hemma några dagar och i agilityträningen kommer jag mest att fokusera på Gins kontaktfälts-beteende.

Jag har släppt henne lite på kontaktfälten i de sista tävlings-loppen och låtit henne slarva lite så hennes beteende där har varit riktigt dåligt i mina ögon faktiskt   .

Jag kommer nu även att ta några tävlingar då jag diskar henne så att hon får göra om kontaktfälten så bra som jag vet att hon kan   .


På lördag åker jag till Lindesberg och har kurs innan vi beger oss till Borås och tävlar både i lag och individuellt.


Ha det gott alla

Hälsn Annica


Presentation


Här får ni läsa lite om vad Ian, Ess och Gin har för sig.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Annica

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Presentation


Ovido - Quiz & Flashcards