Direktlänk till inlägg 6 september 2010

Ess o MH

Av Annica - 6 september 2010 23:07


Min Ess har inte varit riktigt som han brukar ett tag och då jag tog blodprov på honom så visade det sig att han har erlichia .


Det känns onekligen som att jag och Ess haft ett riktigt skit år agilitymässigt. Antingen har han varit skadad eller i dålig form och nu då detta. Har jag tur så är han frisk till Rättvik i november annars blir det inget mer tävlande i år, suck.


Nu är det lite deppigt såklart och jag har hört flera skräckhistorier om hundar som aldrig blir bra så ganska orolig är jag naturligtvis oxå men jag hoppas så himla mycket och kommer göra allt jag kan för att han ska bli bra min stackars lille kille   .



Nu till något lite roligare. Gin gjorde igår sitt MH och det gick riktigt bra tycker jag.

Jakten, passiviteten och hanteringen var inga problem. Vid avståndsleken hade hon först hela ryggen i ragg men så fort figuranten började prata och leka lite så var hon där och lekte och tog leksaken. Dumpen var läskig först men då jag gick fram till den så kom hon och kollade och då hon såg att det inte var någon fara så ville hon kampa med den   .

Vid skramlet röck hon till men gick sedan direkt fram och kollade in vad det var.

Spökena däremot var lite läskiga hi hi . Hon skällde riktigt ordentligt hela tiden och hade full koll på båda. Då de bara var några meter ifrån henne så drog hon bakom mig men hade fortfarande full koll med skall. Då jag gick fram emot det ena spöket så följde hon med lite på avstånd och då jag stod intill och började prata med spöket så förstod hon att det var en människa och kom då direkt fram och hälsade glatt. Hon följde sedan direkt villigt fram till det andra spöket och hälsade lika glatt på det.

Skotten brydde hon sig inte alls om   .


Jag är så otroligt nöjd med att hon var nyfiken på allt och att hon avreagerade så pass snabbt och ordentligt som hon gjorde på alla de olika grejorna.

 Hon verkade tycka att det var en riktigt rolig och spännande promenad vi var på och hon hade nog inte haft något emot att möta flera konstiga människor i skogen   . 


Den här veckan fortsätter träningen som vanligt med Gin.

Jag har några privatkursare denna vecka och en kvällskurs och på fredag åker jag till Ystad där jag ska ha kurs i helgen.


Hälsn Annica

 
 
Ingen bild

Helen o Jimmy

7 september 2010 14:24

Va tråkigt med Ess, håller tummarna för att han blir bra. Tänk om vi kunde utrota dessa onyttodjur... Hur försiktig man än e så lyckas alltid nån få fäste.
Men va roligt att Gin gjorde ett så bra MH, trodde inget annat i försig ;-).

 
Ingen bild

Jocke å Mandel

21 september 2010 22:17

Tråkit med Ess då, Mandel hade ju både Erlichia och Borelia ifjol men han repa sig bra så de kommer nog lösa sig!! Håller tummarna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 18 oktober 2012 23:22

Nu har jag fått en ny hemsida och oxå en ny blogg. Båda finns på min gamla hemsidesadress www.allerhundar.com Jag kommer inte att använda den här bloggen något mera men besök gärna min nya där jag även ska försöka skriva lite oftare :)) Hälsn ...

Av Annica - 31 juli 2012 22:07


I helgen så var jag i Gagnef och tävlade med Gin. Första dagen var hon ganska het och i agilityklassen så diskade jag henne då hon formligen flög av A-hindret och jag ville då att hon skulle ta om kontaktfältet   . I hoppklassen...

Av Annica - 26 juli 2012 19:11

......... Och lite annat :) De tre sista dagarna på Slottshoppet slutade inte lika bra resultatmässigt som de första dagarna. Fem diskningar och ett felfritt lopp med SM- pinne blev det. Trots de diskade loppen så var jag ändå nästan mer nöjd med ...

Av Annica - 10 juli 2012 23:19

  I år arrangeras tävlingen "Slottshoppet" för första gången på vackra Wiks slott strax utanför Uppsala och det är deltagare från både Norge, Finland , Danmark och Sverige.   Tävlingen håller på från lördag till lördag med vilodag på onsdagen (...

Av Annica - 13 juni 2012 22:37

  Nu äntligen börjar det dra ihop sig för årets höjdpunkt, SM i Borlänge   .   1995 var mitt första SM som jag deltog på och sedan dess så har jag deltagit på alla och om jag inte räknat fel så blir årets SM mitt 18:e och Gin är min 6:e hund so...

Presentation


Här får ni läsa lite om vad Ian, Ess och Gin har för sig.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Annica

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Presentation


Ovido - Quiz & Flashcards