Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Annica - 19 mars 2010 09:48

  

Gin har denna vecka fått fortsätta med sin skydds-träning.

Jusst nu jobbar vi lite extra med bevakningen i skulet och det blir sakta bättre och bättre. Hon har haft lite knepigt med att få ihop det att både springa fort ut till skulet och sedan sätta sig innan hon börjar skälla. Hon är en liten "tänkare" ibland och då det blivit flera saker att koncentrera sig på för henne så höll hon på att tappa tempot ut till skulet. Därför har jag delat upp dessa tre saker ännu mer så att hon ska bli riktigt säker. Tusen tack till er som hjälpt till att figga i skulet, det har varit ovärderlig hjälp .




Lydnaden har vi legat lite lågt med då jag velat fokusera mer på ovanstående men lite har det ändå blivit   .

I går spelade vi t.om in då hon tränade lite fritt följ , tyvär så var det lite halt på vissa ställen så både Gin och jag ser lite ut som "Bambi på hal is". Gå gärna inpå länken nedanför om du vill se hur det såg ut.


http://www.youtube.com/watch?v=l9KXbxMB9Zg





I tisdags så hade jag en "Kick-Off kväll" för instruktörerna på Södertälje Hundklubb. Det var många ambitiösa och otroligt kunniga instruktörer som kom   .


För min egen del så tycker jag att dessa typer av kurser är otroligt inspirerande och jag tror att det är jätte nyttigt för instruktörerna att få träffas och utbyta kunskap.  Många instruktörer sitter inne med så otroligt stor erfarenhet och mycket kunnande och då man kan samla så mycket kunskap på samma ställe och delar med sig till varandra så är det verkligen helt suveränt   . 


Hälsn Annica


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här får ni läsa lite om vad Ian, Ess och Gin har för sig.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Annica

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Presentation


Ovido - Quiz & Flashcards