Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Gin 11 mån

Av Annica - 29 mars 2010 16:36



Idag så blir lill-tösen redan 11 månader gammal, herre gud vad tiden går fort  .



Äntligen så har jag kunnat träna agility igen . Här hemma är det fortfarande helt kört med att träna då snön fortfarande är kvar, tur då att man har sina kurser och kan passa på att träna på andra ställen hi hi.


I helgen har jag varit i Nybro och haft kurs och deras träningsplan var jätte fin så på lördagen efter kursen kunde jag äntligen träna mina egna hundar.


Ess har verkligen längtat efter agilityn, han är så taggad så han nästan spricker och man verkligen ser hur lycklig han är då han får träna. Han har aldrig skällt då han jobbat förut men det gör han nu minsann, vi får se om det håller i sig eller om det lägger sig då han kommit in i träningsrytmen igen   . 


 I helgen ska vi till Skurup och tävla. Det är ju inte de allra bästa förutsättningarna som vi har då vi knappt tränat nåt men vi får göra det bästa av situationen och det ska bli såååå himla kul att få tävla.


Gin fick oxå köra lite agility. Hon tycker att det är jätte häftigt och det är full fart hela tiden så det gäller att hänga med   . Hon fick träna lite slalom, kontaktfält och lite enklare handling



I morgon åker jag till Skåne där jag ska vara i två veckor. Tio dagar ska jag hålla kurs på fyra olika ställen, två dagar ska jag tävla och en dag ska jag själv gå på IPO-kurs med Gin och det ska bli riktigt spännande   .


Hälsn Annica

 
 
Ingen bild

Maria

29 mars 2010 22:09

Lycka till i Skåne :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 18 oktober 2012 23:22

Nu har jag fått en ny hemsida och oxå en ny blogg. Båda finns på min gamla hemsidesadress www.allerhundar.com Jag kommer inte att använda den här bloggen något mera men besök gärna min nya där jag även ska försöka skriva lite oftare :)) Hälsn ...

Av Annica - 31 juli 2012 22:07


I helgen så var jag i Gagnef och tävlade med Gin. Första dagen var hon ganska het och i agilityklassen så diskade jag henne då hon formligen flög av A-hindret och jag ville då att hon skulle ta om kontaktfältet   . I hoppklassen...

Av Annica - 26 juli 2012 19:11

......... Och lite annat :) De tre sista dagarna på Slottshoppet slutade inte lika bra resultatmässigt som de första dagarna. Fem diskningar och ett felfritt lopp med SM- pinne blev det. Trots de diskade loppen så var jag ändå nästan mer nöjd med ...

Av Annica - 10 juli 2012 23:19

  I år arrangeras tävlingen "Slottshoppet" för första gången på vackra Wiks slott strax utanför Uppsala och det är deltagare från både Norge, Finland , Danmark och Sverige.   Tävlingen håller på från lördag till lördag med vilodag på onsdagen (...

Av Annica - 13 juni 2012 22:37

  Nu äntligen börjar det dra ihop sig för årets höjdpunkt, SM i Borlänge   .   1995 var mitt första SM som jag deltog på och sedan dess så har jag deltagit på alla och om jag inte räknat fel så blir årets SM mitt 18:e och Gin är min 6:e hund so...

Presentation


Här får ni läsa lite om vad Ian, Ess och Gin har för sig.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Annica

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Presentation


Ovido - Quiz & Flashcards